Една от основните слабости на Ред Бул RB18 в началото на сезон 2022 във Формула 1 беше твърде високото тегло на автомобила. В хода на сезона сериозна част от усилията на тима бяха насочени към намаляване на теглото на колата и когато те се увенчаха с успех, RB18 започна да работи по-добре с гумите, да има по-добър баланс и да се настройва по-лесно. А Макс Верстапен влезе в серия победи.
Според вестник La Gazzetta dello Sport, Ред Бул и Ферари са отборите, които през зимната пауза са успели да постигнат най-сериозен прогрес при създаването на новите си коли, които остават базирани на конструкциите от миналата година.
При Ред Бул се очаква новият RB19 да е с 3 килограма по-лек от последната версия на RB18, с която тимът завърши миналия сезон и това е само една от положителните промени.
Рикардо за разликите между подхода на Ред Бул и Макларън
„Скоростната кутия, благодарение на новите точки на закрепване на окачването ще е разположена по-ниско и ще е с по-тесен корпус, което от своя страна позволява по-големи и по-дълбоки тунели на Вентури под пода на колата”, обясни Паоло Филисети от авторитетния италиански ежедневник.
Ясен е новият технически директор на Ферари
Миналата година Макс Верстапен потвърди, че в тима са обсъждали създаването на много по-леко шаси за сезон 2023, но шефът на отбора Кристиан Хорнър отрече това да влиза в плановете за предстоящата кампания.
Снимки: Gettyimages