Фредерик Васьор поема управлението на тима на Ферари във Формула 1 на 9 януари. И няма да има време за сериозни промени преди началото на сезона в световния шампионат, който стартира в началото на март в Бахрейн.
Какво обаче може да направи Васьор, за да подобри представянето на Скудерията за сезон 2023 във Формула 1? На първо място трябва да се знае, че Васьор ще разполага с по-малко власт в сравнение с предшественика си Матиа Биното. Французинът получава поста генерален мениджър, но не и управляващ директор. На пръв поглед разликата не е голяма, но във Ферари политиката е много сложна и това е първият знак, че главният изпълнителен директор на Ферари Бенедето Виня иска да има по-силно присъствие в спортния департамент. И съответно да носи повече отговорност – това е първият тънък момент. По-малко автономност за Васьор и екипа и интересно разпределение на властта, поне в първите месеци от управлението му.
Защото Биното беше пряко подчинен на предишния шеф на Ферари Луис Камилери и след това на Виня. Ще е интересно да видим какви ще са отношенията на Васьор с Джон Елкан и с Виня, като не забравяме, че за него лобира лично големият шеф на Стелантис Карлош Тавареш.
![Ферари с 30 конски сили повече през 2023?](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/20122022/06713819-394d-4ee1-b26c-6605312cfa8d.jpg?operations=crop(0:0:4860:2733),fit(478:270))
Ферари с 30 конски сили повече през 2023?
Според различни източници от Маранело, Васьор няма намерение да прави революция в Джестионе Спортива. Няма да има големи промени в структурата на управление – Лоран Мекис ще остане спортен директор, Енрико Кардиле ще продължи да отговаря за развитието на шасито, а Енкиро Гуалтиери – за задвижващата система. Кардиле и Гуалтиери ще продължат да си делят ролята на технически директор, поне докато се върне Симоне Реста от Хаас. А когато това се случи Реста ще се заеме със създаването на автомобила за сезон 2024.
![Бивш пилот на Ферари приветства Васьор](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/13122022/d6a524f5-4a61-42dc-b4a7-529da78cd03a.jpg?operations=crop(0:65:2048:1217),fit(478:270))
Бивш пилот на Ферари приветства Васьор
Феновете обаче живо се интересуват какво ще се случи със стратегическия отдел на Скудерията – там се родиха някои от най-безумните решения през сезона, които струваха скъпо на Шарл Леклер и Карлос Сайнц. Източник, близък до Васьор обясни пред френските медии, че новият шеф е уверен, че екипът е достатъчно добър, за да създава печеливши стратегии, но това не важи за шефовете му. С други думи, най-вероятно Инаки Руеда ще бъде първият уволнен след идването на Васьор, а стратезите ще имат нови шефове за създаването на стратегиите и тяхното изпълнение.
![Брандъл: Васьор получи най-трудната работа на света](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/14112022/9c1c3ba9-dabb-4e8c-beaf-60a771f492a4.jpg?operations=crop(0:192:4851:2921),fit(478:270))
Брандъл: Васьор получи най-трудната работа на света
Ферари няма нужда от изграждане наново на тима, това неофициално е мнението на Васьор, просто отделните елементи трябва да бъдат подредени правилно, за да работи тимът добре. А и ако 675 се окаже толкова добър автомобил, колкото очакват всички, то 2023 може да се окаже добър сезон за Скудерията.
Снимки: Gettyimages