Есапека Лапи ще кара за Хюндай с пълна програма догодина на мястото на напускащия Ойт Танак, съобщи Dirtfish, като цитира свои източници в тима. Тази година финландецът кара с ограничена програма и дели третата кола на Тойота с 8-кратния световен шампион Себастиен Ожие.
2023 ще петият сезон от последните 6 за Лапи, в който той ще кара за нов отбор. Той тръгна от Тойота и премина в Ситроен, а след това в М-Спорт и после се върна в Тойота за 2022, като през 2021 не кара.
Тази година Лапи записа три подиума в седем ралита, спечели 14 отсечки и води в три от тези седем ралита.
Ойт Танак напуска Хюндай
Очакваше се, че Лапи ще пътува с Тойота за Япония, където другата седмица е последният кръг от WRC за сезона - планът беше Есапека да кара в опознаването на отсечките, но сега се разбра, че пилотът е останал във Финландия.
Юха Канкунен представя Тойота Ярис за WRC2
През септември Ойт Танак обяви, че напусна Хюндай в края на този сезон, въпреки че има договор с тима до края на следващата година. Предполага се, че големият губещ от това завъртане на пазара на пилоти е Андреас Микелсен, който се смяташе за фаворит за мястото на Танак.
Рованпера останал разочарован от темпото си в Испания
В същото време във финландските медии се появи информация, че най-вероятно Теему Сунинен ще получи ограничена програма с третата кола на тима догодина плюс ще работи по развитието на Rally2 автомобила на корейската марка.
Себ Ожие ще има нов навигатор за рали „Япония“
Така се очаква с пълна програма догодина за Хюндай да карат Тиери Нювил и Есапека Лапи, а третата кола да се дели между Сунинен и Дани Сордо.