4-кратният световен шампион Юха Канкунен ще представи новия състезателен автомобил на Toyota Gazoo Racing - Ярис Rally2, като премиерата ще се състои в рамките на последния кръг от Световния рали шампионат за този сезон - рали “Япония” (10-13 ноември). Финландецът ще кара в два от етапите на ралито, но извън класирането.
Това ще е втората демонстрация на легендарния пилот за Тойота този сезон - по-рано през годината Канкунен кара няколко отсечки от рали “Ипр” в Белгия зад волана на Ярис H2, която използва за гориво водород. Японската компания използва този автомобил, за да подкрепи тезата си, че водородното задвижване може да е алтернатива на настоящото развитие на хибридните рали автомобили от най-високата категория Rally1.
Засега официалната информация от Тойота за Ярис Rally2 е оскъдна, като преди време компанията потвърди, че работи по този проект, който обаче по-късно мина на заден план заради форсираното развитие на Ярис Rally1 за първия сезон на хибридните автомобили в WRC. Според Dirtfish, първият WRC2 автомобил на Тойота е бил готов на 1 октомври и веднага след това е започнал тестове във Финландия. Смята се обаче, че Ярис WRC2 ще може да се поръчва от клиентски отбори чак за сезон 2024.
В Тойота обсъждат дали да вземат Танак
WRC2 е най-популярната категория рали автомобили със задвижване 4х4 и глобалният пазар на тези коли носи десетки милиони на компаниите, които присъстват на него. Най-голям дял има Шкода, като компанията представи нова версия на Фабия, чиято холомологация обаче се забави заради проблемите с доставката на части, а WRC2 модели имат още Форд М-Спорт, Хюндай, Ситроен, както и Фолксваген и Пежо, но последните две марки спряха развитието на автомобилите си още преди време.