Гледай на живо

Левски си тръгва от Европа, Хамрун продължава напред - на живо от "Георги Аспарухов"

Хамилтън ще следи с интерес представянето на Ферари и Ред Бул във Франция

Въпреки че до уикенда за Гран При на Франция остават цели две седмици, а преди това има и състезание в Австрия, седемкратният световен шампион вече заговори за надпреварата на „Пол Рикард“. Причина за това са промените в правилата, свързани с подскачането на колите, които ще бъдат въведени за френския кръг от шампионата.

Както е известно преди началото на Гран При на Канада от ФИА обявиха нова техническа директива. Тя има за цел да намали подскачането на колите във Формула 1, след множеството оплаквания от страна на пилотите от началото на годината, най-вече в Азербайджан.

И ФИА се включи в битката с подскачането
И ФИА се включи в битката с подскачането

В последствие от Централата взеха решението да забавят въвеждането на мерките първоначално с едно, а по-късно и с цели три състезания. В тях те ще съберат данни, чрез които да преценят кои отбори ще трябва да нанесат корекции по настройките на своите коли.

Марко: Желанието на Мерцедес за помощ от ФИА има обратен ефект
Марко: Желанието на Мерцедес за помощ от ФИА има обратен ефект

Така вместо в Канада директивата ще влезе в сила за уикенда във Франция, а Хамилтън очаква, това да доведе до промяна на разпределението на силите. Освен това във Франция ще бъде въведен и нов метод за измерване на гъвкавостта на елементи от пода.

Без мерки срещу подскачането до Гран При на Франция
Без мерки срещу подскачането до Гран При на Франция

Сега те ще бъдат измервани по цялата си дължина, а не както бе до момента само в определени точки. Според запознати и във Ферари, и в Ред Бул са намерили начин да заобиколят правилата за гъвкавостта на съответните елементи, от където идва и тяхното голямо предимство от началото на годината.

Ферари се обяви против директивите на ФИА
Ферари се обяви против директивите на ФИА

„Всеки ден се моля. Определено се надявам, че ще се подобрим и знам, че всички работят здраво. Освен това има и неща, които се случват с пода, всякакви неща. Ще е интересно да видим как това ще се отрази на всички“, заяви Хамилтън.

„Умирам за деня, в който вече няма да подскачаме. Имаше моменти, когато подскачането бе толкова лошо, че трябваше да връщаме газта на правите. Това бе едно друго предизвикателство. В състезанието няма как да вдигаш газта. Мислиш за точките за отбора и как всяка стъпка е важна за всички в отбора.

На Хамилтън му е „писнало“ от подскачането на Мерцедес
На Хамилтън му е „писнало“ от подскачането на Мерцедес

„Затова стискаш зъби и продължаваш. За първи път в живота си само погледнат настройките и реших просто да живея с проблема. Това е нетипичен сценарии. Отнеми три седмици да се почувствам отново добре, но за щастие беше само мускулно, нямаше засегнати дискове“, коментира Хамилтън относно подскачането на тазгодишните коли.

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти