Според моторспорт съветникът на тима на Ред Бул д-р Хлемут Марко лобирането на Мерцедес за помощ от ФИА в борбата с подскачането на колите във Формула 1 е дало обратен ефект.
Преди началото на уикенда за Гран При на Канада от Централата обявиха, че ще въведат мерки срещу агресивното подскачане на колите във Формула 1. Те ще бъдат приложени в рамките на следващите състезания, а в Монреал само бяха събирани данни за измерването на вертикалното натоварване върху пилотите.
И ФИА се включи в битката с подскачането
Една от мерките, които се очакват е отборите да могат да сложат втори държач на своя под, с което да го заздравят. Именно това решение бе изпробвано от Мерцедес в петъчните тренировки в Канада, но бе премахнато за събота и неделя, заради опасенията от протести срещу легалността на W13.
Мика Хакинен подкрепи Мерцедес и ФИА
Друга мярка, която се очаква е задължителното повдигане на колите, но именно това според Марко ще повлияе зле на Мерцедес. W13 трябва да бъде настройвана изключително ниско, за да извлече максимума от потенциала на колата и ефекта на засмукването. Ако обаче се стигне до повдигането на колите Мерцедес Люис Хамилтън и Джордж Ръсел няма да подскачат, но и няма да са бързи.
Ферари се обяви против директивите на ФИА
„Точно. На немски ние казваме „der Schuss ging nach hinten los“, което на практика означава, че има обратен ефект за тях. Аз съм напълно съгласен с Макс, че не е правилно такива промени да се правят в средата на сезона.
Верстапен е разочарован от решението на ФИА
„Не може ФИА да решава с какви настройки ще караме. Промяната на височината означава пълна промяна на настройките, а ФИА не може да прави това. Според мен всички това се прави само защото един отбор има проблеми. Този тим трябва сам да реши проблемите си, а не да засяга и другите екипи“, каза д-р Марко.
Ферари налага вето на промените срещу подскачането?
„Има много параметри, които все още не са ясни. Затова ФИА трябва да измисли други решения“, добави австриецът.
Снимки: Gettyimages