Президентът на ФИА Мохамед бин Сулайем заяви, че бъдещите рейс директори трябва да бъдат “внимателно обучавани” години наред преди да започнат да ръководят състезания, а в момента моторните спортове на най-високо ниво изпитват остър недостиг точно за такива кадри.
Забавянето на началото на Гран При на Монако донесе поредица критики срещу рейс директорът на състезанието, като това се оказа трудна задача за наследниците на Майкъл Маси - Нилс Витих и Едуардо Фрейташ. Маси беше освободен през зимната пауза заради случилото се в Гран При на Абу Даби в края на сезон 2021 във Формула 1.
Витих и Фрейташ се редуват на поста рейс директор, за да се намали напрежението върху тях, а сега Бин Сулайем заяви, че изграждането на нови рейс директори няма да стане толкова бързо.
Хорнър иска ФИА да преразгледа процедурите си след забавянията в Монако
“Пилотите във Формула 1 ме помолиха да се погрижа за проблемите при управлението на състезанията. Но не мога просто да потърся нови рейс директори в google или да ги поръчам от Amazon. Такива фигури се обучават внимателно, при това за години наред”, обясни президентът на ФИА.
Тото Волф: Майкъл Маси се превърна в пречка за Формула 1
Бин Сулайем се върна към опита си от ралитата, за да може да предложи устойчиво решение на проблема.
От ФИА обясниха защо стартът на Гран При на Монако бе забавен
“Имам опит в ралитата, където карахме с различни навигатори, които се редуваха, така че ако някой от има проблем, друг да може да го замести за състезанието - обясни Бин Сулайем. - Във Формула 1 трябва да имаме повече варианти. Затова въведохме виртуалния контрол над състезанията - това е оперативният център в Женева, който оказва подкрепа на рейс директора и екипа му, които са на пистата.”
Снимки: Gettyimages