Доскорошният пилот на Ducati в клас MotoGP Данило Петручи заяви, че щастлив, че е бил уволнен от италианския производител, тъй като именно това му е позволило да си гарантира място в тима на Tech 3 KTM за 2021 година.
Италианецът бе информиран, че няма да продължи с тима от Болоня още преди старта за забавения заради коронавирус пандемията сезон 2020. Той обаче веднага започна дискусии със сателитния тим на KTM и постигна сравнително бързо споразумение за преминаване в него, като според Петручи именно ранното му освобождаване от Ducati, му е дало възможност толкова бързо да си намери място за следващата кампания.
„Със сигурност ситуацията беше доста странна, както и всичко през тази година. Спомням си денят когато Джиджи (Далиня, ръководителят на Ducati) ми се обади и ме информира, че повече няма да бъда заводски пилот. Почувствах се наистина зле, имах чувството, че съм се провалил в мисията си. Но гледайки на събитията сега, може би трябва да му благодаря, че ме освободи още преди началото на сезона, защото това ми позволи да отида при друг производител, който наистина показва сериозен прогрес. В началото на сезона никой не смяташе, че KTM ще са толкова бързи, но сега резултатите са наистина силни. Спокойно мога да кажа, че съм щастлив, че Джиджи ме уволни толкова рано“, коментира Петручи, който завоюва две победи в двата си сезона в заводския тим на Ducati. Първата от тях бе в Гран При на Италия през миналата година, докато втора бе в мократа Гран При на Франция през последната кампания.
Освен победата си на „Льо Ман“ обаче, сезонът за Петручи бе изключително разочароващ, тъй като той имаше огромни проблеми с новата конструкция на задната гума на Мишлен.
KTM от своя страна завоюва три победи от 14-те старта, като две от тях бяха дело на Мигел Оливейра в Гран При на Щирия и Гран При на Португалия, докато Брад Биндър триумфира в Гран При на Чехия. Тези победи отнеха компенсациите, с които австрийският производител разполагаше през последните година, като една от тях бе неограничено тестване със състезателни пилоти. Сега обаче, те ще могат да карат мотора RC16 само в официалните тестове и това означава, че Петручи ще направи първите си километри с мотоциклета по време на първия официален предсезонен тест на „Сепанг“ през февруари.