Лудогорец внесе яснота около преименуването на стадиона

Лудогорец внесе яснота около преименуването на стадиона

Ръководството на Лудогорец излезе с изявление по повод предложението за преименуване на "Лудогорец Арена" на "Хювефарма Арена". В него става ясно, че от ръководството иска да следва световните и европейските практики, включително и по отношение на своята маркетингова стратегия и политика в привличането на рекламодатели и спонсори.

Ето какво гласи цялото изявление:

Уважаеми привърженици на „Лудогорец”,

По повод предложението ни стадион „Лудогорец Арена“ да се преименува на „Хювефарма Арена“ и появилите се прибързани интерпретации сме длъжни да ви информираме за следното:

Като добросъвестна страна по договора за концесия на стадиона ние внесохме по надлежния ред това предложение. В интерес на коректните ни отношения с Община Разград имахме желание първото публично излагане на мотивите да бъде по време на комисиите преди редовното заседание на местния парламент. По един или друг начин дебатът за това започна в социалните мрежи и това налага да ви запознаем по подробно с мотивите ни.

Както знаете съвременният футбол, освен като най-популярния спорт, се е утвърдил и като социален феномен. Като такъв, той не може и няма как да изостава от развитието на обществените, демографските и най-вече – от развитието на икономическите отношения.

Все по-голямата концентрация на финансови средства в организирането на турнири (дали от УЕФА или от националните футболни асоциации) и в подпомагането на футболните клубове, като участници в тези турнири, поставя въпроса за конкурентоспособността на футболните клубове. Нараства и нуждата от инвестиции в спортни съоръжения и инфраструктура, в развитие на детско-юношески школи, в привличане на качествени състезатели и т.н. – все неща, които до голяма степен са предпоставки за постигането на спортни успехи и изграждането на модерни спортни съоръжения.

Горното неминуемо доведе до обособяването на своеобразна маркетингова индустрия във футбола със свои особености и характеристики и с възможността за експлоатация на различни маркетингови права, сред които все по-голяма популярност имат така наречените - „права във връзка с наименованието на стадион“.

Прилагането на тези права и наименоването на футболни стадиони се е утвърдило като световна и европейска практика, като част от примерите са изложени по-долу:

- Англия: Emirates Stadium; bet365 Stadium; Etihad Stadium; Pirelli Stadium;
- Германия: Allianz Arena; Signal Iduna Park; Veltins Arena; Mercedes-Benz Arena; Commerzbank Arena; Red Bull Arena; Opel Arena; BayArena; HDI-Arena; Volkswagen Arena; Signal Iduna Park
- Австрия: Hypo-Arena; Red Bull Arena; Allianz Stadion; Generali Arena
- Франция: Orange Velodrome; Matmut Atlantique; Allianz Riviera
- Италия: Allianz Stadium; Mapei Stadium
- Турция: Türk Telekom Stadyumu; Vodafone Park; Medical Park Stadyumu
- Холандия: Philips Stadium; Kyocera Stadion; TATA Steel Stadion
- Испания: Wanda Metropolitano Stadium

Освен, че е безспорен лидер в българския футбол през последните години, „ПФК Лудогорец 1945“ АД се утвърди като разпознаваем клуб и бранд на европейската футболна сцена, най-вече поради постоянното си присъствие и добро представяне в европейските клубни турнири, организирани от УЕФА (Шампионска лига и Лига Европа).

Като съвременен футболен клуб с амбиции за развитие, „ПФК Лудогорец 1945“ АД следва световните и европейските практики, включително и по отношение на своята маркетингова стратегия и политика в привличането на рекламодатели и спонсори.

В тази връзка, „ПФК Лудогорец 1945“ АД вижда в т.нар - „права във връзка с наименованието на стадион“ възможност за подпомагане на своята тренировъчна и спортно-състезателна дейност, както и подпомагане управлението на стадиона.

През последните години Хювефарма е един от основните спонсори на клуба, който неизменно подпомага клуба и допринася „ПФК Лудогорец 1945“ АД да е поне отчасти конкурентоспособен на големите европейски отбори, като същевременно намерението е това партньорство да продължи и занапред. По този начин Лудогорец би могъл да привлече средства, необходими за утвърждаването на клуба като лидер в България и потенциален ежегоден участник в турнирите Шампионска лига и Лига Европа, организирани от УЕФА. Това неминуемо допринася ползи както за Клуба, така и за жителите на град Разград, а и ще окаже положително влияние върху бизнеса, с оглед посещението на града от значителен поток от хора. Безспорен е фактът, че участието на „ПФК Лудогорец 1945“ АД в най-престижните европейски клубни турнири и провеждането на домакинските срещи на клуба именно в Разград привлича хиляди фенове на футболната игра както от България, така и от цяла Европа, което от своя страна популяризира района на Лудогорието и допринася за икономическото му развитие и международна разпознаваемост.

В заключение бихме искали да ви уверим категорично, че всякакви внушения за смяна на името на отбора са злонамерени и нямат нищо общо с действителността.

Името на „Лудогорец”  вече е наложено в световния футбол и ние ще дадем всичко по силите си да пазим репутацията си в Европа.

Искаме също така да ви напомним, че основните обещания към Вас от собствениците и ръководството на „Лудогорец”  се изпълняват педантично и ние сме щастливи, че сме единственият български отбор, който гони европейски стандарти и изпълнява успешно заложените си цели. Разград е футболен град, за който вече се говори и ще продължи да се говори с огромен респект в чужбина.

С уважение:

Ръководството на „Лудогорец” .

Следвай ни:

Още от БГ Футбол

Виж всички