Жоан Мир остава в Хонда още две години

Световният шампион в MotoGP за 2020 година ще продължи да кара за заводския отбор на Хонда през следващите две години, след като постигнал споразумение с японския тим за нов договор, съобщава motorsport.com.

Мир премина в Хонда след оттеглянето на Сузуки от кралския клас в края на 2022, но този трансфер на испанеца съвпадна с навлизането в много голяма криза от страна на Хонда. Тази криза дори доведе до раздялата между японците и Марк Макрес, който премина в Грезини Дукати, а догодина ще бъде заводски пилот на Дукати.

Дал'Иня: С Маркес ще оформим най-силния тим в историята на Дукати

В същото време Мир остана да се бори с трудния за управление RC213V, който категорично може да се каже, че е най-слабият мотор в MotoGP в момента. В Хонда обаче са оценили високо поведението на Мир в новата му роля на лидер на отбора, както и обратната връзка на испанеца в развитието на машината.

Мир: Хонда вече има ясна посока за развитието си в MotoGP

Именно поради тази причина двете страни са подтигнали устно споразумени за удължаването на колаборацията помежду си, като очакванията са в най-скоро време всичко да бъде официализирано. За Хонда удължаването на договора на Мир ще предложи една стабилност, която ще е много важна за японците в процеса на развитие на RC213V.

Едно от най-легендарните партньорства в MotoGP приключва в края на годината

Догодина съотборник на Мир отново ще бъде Лука Марини, който подписа двугодишен договор с Хонда в края на миналата година, за да заеме мястото на Маркес. Йоан Зарко пък ще продължи да кара за LCR Хонда, където може да има нов съотборник.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти