Окриленият 9Х8 дава надежди на Пежо за по-добро представяне в трафика на Льо Ман
В Пежо са убедени, че окрилената версия на прототипа 9Х8 ще позволи на пилотите на френската марка да се справят по-лесно с трафика по време на тазгодишното издание на „24- часа на Льо Ман“.
Пежо дебютира този вариант на своя автомобил по-рано тази година, след като преди това използваше версия на 9Х8, която нямаше задно крило. Въпреки че сега такова има, данните на Пежо показват, че сега колата генерира по-малко челно съпротивление, което пък се отразява положително на скоростта на правите.
Пежо показа окрилената версия на 9Х8
По думите на Жан-Ерик Верн, който разделя колата с №93 с Микел Йенсен и Нико Мюлер, тази по-висока максимална скорост ще помогне на Пежо в трафика по време на състезанието. А на Льо Ман освен с колите от LMGT3 пилотите от Hypercar ще трябва да заобикалят и автомобилите от LMP2, които вече не участват в Световния шампионат за издръжливост (WEC), но са част от „24 часа на Льо Ман“.
Порше начело в края на тестовия ден преди "24 часа на Льо Ман"
„Най-важното ще бъде колко добра ще е колата в състезанията. Миналата година имахме голям проблем с максималната скорост. Не можехме да изпреварваме и беше много сложно.„Тази година изглежда сме решили този проблем. Това е основното, защото дори и да си по-бърз с две секунди от колата пред теб, ако тя вдига с 10 км/ч повече, ти не можеш да направиш нищо“, каза Верн.
По време на официалния тестов ден на пистата „Сарт“ в неделя Мюлер достигна максимална скорост от 343.3 км/ч на правата „Мулсан“. Това дава предимство от 16.6 км/ч на Пежо спрямо най-бързия прототип от LMP2.
„В трафика определено ще ни бъде от полза – каза Мюлер. – Когато разполагаш с тези допълнителни два-три километра, които ти позволяват да изпревариш преди завоите „Порше“, това може да направи голяма разлика.“
„Със сигурност сме направили истински прогрес с изпреварването на конкуренцията, визирам колите от LMGT3. За обикновени човек това сигурно е трудно за разбиране, докато гледа отстрани“, заяви Лоик Дювал, който дели Пежо №94 с Пол ди Реста и Щофел Вандоорн.„Бихте си помислили, че кола без крило ще е по-бърза на правите от тази с крилото. Но сега имаме по-малко челно съпротивление и сме по-бързи. Със сигурност това е плюс, който е много полезен на Льо Ман“, добави бившият победител в „24 часа на Льо Ман“, който триумфира в състезанието през 2013 заедно с Том Кристенсен и Алан Макниш в Ауди.