Могат ли да се сравняват Михаел Шумахер и Люис Хамилтън?

Двамата най-успешни пилоти в историята на Формула 1 Люис Хамилтън и Михаел Шумахер имат по 7 световни титли, а британецът е записал повече победи – 103 срещу 91. Двамата караха заедно във Формула 1 в рамките на три сезона – между 2009 и 2011, като за този период Хамилтън беше веднъж в битката за световната титла – през 2010 – последната му година в Макларън, а Мерцедес и Шумахер не бяха сред лидерите в шампионата в този период.

Кой обаче може да сравни двамата най-успешни пилоти в историята на Формула 1? Някой, който е работил и с двамата, при това в най-силните им сезони. Има такъв човек и той се казва Алдо Коста.

Италианецът е спечелил общо 14 световни титли при конструкторите и 12 при пилотите във Формула 1 за времето, когато е бил във Ферари и Мерцедес.

Еди Джордан: Верстапен е смесица от Сена и Шумахер

Коста пое поста дизайнер във Ферари от Рори Бърни, като колата за сезон 2005 е създадена от Коста и екипът му, а Коста работи за Скудерията от 1995. В края на 2007 Коста стана технически директор на Ферари, а през юли той и Скудерията се разделиха по взаимно съгласие. През септември същата година беше съобщено, че Коста отива в Мерцедес като директор, който отговаря за инженерните въпроси. Италианецът е начело на дизайнерския екип, създал болида на Мерцедес за сезон 2013, а технически директор е Боб Бел. Между 2014 и 2018 Коста е директорът в Мерцедес, който отговаря за дизайна и инженерните въпроси, а в края на 2018 той напусна тима. От януари 2020 Коста е главен технически директор на производителя на състезателни автомобили Далара.

Алонсо: Хамилтън във Ферари? Миналата година имаше друга мечта

Какво обаче може да ни каже Коста за Михаел Шумахер и Люис Хамилтън?

Договорът на Хамилтън не му позволява да взима хора със себе си във Ферари

„Шумахер беше последният пилот от ерата, в която колите се развиваха на пистата чрез постоянни тестове. И в това отношение той беше забележителен – обясни Коста. – Люис принадлежи на ерата на симулаторите. Но той няма принос за това, правилата се промениха. Михаел беше винаги зад волана, Люис – не, защото нямаше възможност. Не е съвпадение, че когато Михаел се върна във Формула 1 през 2010, когато имаше по-малко тестове, той не се представи добре, Михаел наистина мразеше симулатора.”

Джордан: През 1999 Шумахер не помогна на Ървайн

Коста дава още един интересен пример в сравнението между Шумахер и Хамилтън.

Sportal Motorsport: И Хамилтън не устоя на магията на Ферари

„И двамата са феноменални – категоричен е италианецът. – Ще ви дам друг пример: Шумахер определяше развитието на гумите чрез тестовете на гумите, защото имаше тази възможност. В ерата на Хамилтън, гумите са такива, каквито ги е направил единственият доставчик и величието на пилота се определя от това дали ще измъкне максимума от гумите, които той не познава и не е избирал да кара с тях. В това отношение Люис е абсолютен майстор, какъвто беше и Михаел в неговия свят.”

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти