За доброто куче Kadjar (тест на новия SUV на Renault)

Разказваме ви за онова добро куче, на което преди минута си дал от хот-дога си на пазара и вече е тръгнало заедно с теб, без да попита накъде и защо. Казва се Kadjar и дори още да не си срещнал истински приятел в живота си, ще ти помогне да го откриеш... и накрай света.

Всъщност Kadjar е френският отговор на Renault по адрес на толкова популярния Qashqai на японските им партньори Nissan от алианса. Колкото повече двата модела споделят платформите, двигателите и останалата вложена техническа мисъл, толкова повече се различават като двата различни континента, от които идват. Истината е, че Kadjar е получил своя собствена идентичност и точно това ще му даде шанс за успех на пазара. Проходимост: Kadjar няма как да бъде причисляван към вече почти изчезващите корави офроудъри поради липсата на огромен клиренс и бавни скорости, но пък се справя чудесно с разходки до места с леки отбивания от асфалтовия път. Както всички свои преки конкуренти на пазара, е разработен повече за живот в града или за по-дълги комфортни пътувания. С Kadjar ходихме дори на палатка, става и за откриване на готини пейзажи за снимане извън пътя. Комфорт:  окачването е настроено за оптимално добро усещане в купето при запазване на доброто поведение в завои. Новата визия и интерфейс на мултимедийната система правят пътуването за всички по-приятно. Практичност:  в началото си прочел, че Kadjar и Qashqai са родени на една платформа, но хитрите инженери от Renault са удължили задницата и така са спечелили повече пространство за багажника. Има достатъчно простор и за пътниците на задната седалка, като с едно докосване от багажника задната седалка пада или се дели 60 на 40. Това помага доста, когато пренасяш дълги предмети и не се налага да влизаш в купето за сваляне на облегалките.   Двигатели и трансмисия:  Kadjar се предлага с бензинов 1.2-литров TCi двигател и два дизелови. Бензиновият е с принудително пълнене от турбокомпресор. Мощността му е 130 кс, а въртящият момент 205 Нм. Дизеловите версии са с 1.5 и 1.6 литра работен обем. Първият е добре познатият dCi с мощност от 110 кс и 260 Нм, а по-новият 1.6-литров разполага с увеличена мощност до 130 кс и значително повече въртящ момент от 320 Нм. Само с по-мощния 1.6-литров дизел Kadjar може да бъде поръчван със система за задвижване на четирите колела. Всички версии се предлагат с 6-степенна механична скоростна кутия, а с автоматична е само dCi 110 EDC със 110 кс. Избор:  както при цялата гама на Renault, и за Kadjar дизеловото сърце е правилното решение. При положение, че ще се използва по предназначение и ще е винаги редом до вас, където и да се намирате, то икономията от разхода много бързо ще изплати разликата в цената с бензиновия модел. Цена:  логично веднага изясняваме този въпрос. Разликата между най-евтиния бензин и дизеловия му брат със същото ниво е едва две хиляди лева – съответно 34 990 срещу 36 990 лв. Топ версията Bose с допълнителните екстри, 4х4 задвижване и дизелов dCi двигател със 130 кс пък достига 58 хил. лв. Заключение:  малко след като тествахме Kadjar, той стана любимото куче и на Кирил Николов – Дизела. Ако не го познаваш, гледай

ТОВА.

  Двамата станаха най-добри приятели, защото носят в себе си авантюристични души. Дизела имаше мечта и не спря да бяга в продължение на пет дни, докато не я постигна по билото на Стара планина, а Kadjar – той още продължава да го следва, ако трябва и накрай света.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти