Тази седмица Jaguar Land Rover ще увеличи своето семейство двигатели, като представи нови технологии както за настоящите, така и за бъдещите си автомобили. Новите допълнения поддържат дългосрочния ангажимент на компанията за намаляване на автомобилните емисии и подобряване на разхода на гориво в цялата гама чрез въвеждането на по-икономични двигатели наред с алтернативни силови агрегати, по-леки автомобили и подобрено съхранение на енергията в автомобила.
В основата на стратегията за ниски емисии е новият, четири цилиндров, бензинов двигател Ingenium, който вече е в производство в струващия 1 милиард британски лири Център за производство на двигатели на Jaguar Land Rover. Проектирани, конструирани и произвеждани във Великобритания, това са най-модерните двигатели, които компанията е разработвала досега. Те ще предоставят до 25% повече мощност в сравнение с двигателите, които ще заменят, и ще предложат намаляване на разхода на гориво с до 15%.
С поглед към бъдещето Jaguar Land Rover са разработили революционна и модерна автоматична трансмисия, която едновременно ще подобри икономичността на бъдещите автомобили и ще разшири възможностите им за задвижване на всички колела. Съвременният изследователски проект TRANSCEND, който е на стойност от 30 милиона британски лири, използва новаторския, ултра-широк обхват на предавателно съотношение (20:1), който интегрира скоростна кутия в ниския обхват, двоен съединител и хибридни технологии, за да предостави нови нива на офроуд представяне и подобрение в разхода на гориво от почти 10%.
Ник Роджърс, Директор на конструкторския отдел на групата, каза: „Екологичните иновации са в основата на нашата стратегия за съществено намаляване на емисиите до 2020 г. и след това. Със семейството двигатели Ingenium и съвременни изследователски проекти като TRANSCEND, бъдещите автомобили на Jaguar Land Rover ще отделят значително по-малко CO₂ емисии. До 2020 г. новите технологии ще ни помогнат да намалим CO₂ емисиите си с още 25 %".
Бензинови двигатели Ingenium
Бензиновият двигател Ingenium съдържа свръхмодерни технологии като електрохидравлично управление на клапаните, интегриран изпускателен колектор и twin scroll турбо компресор с технология с керамични сачмени лагери. Те ще предоставят изключителна динамика, икономичност и финес, като същевременно отговарят на най-строгите глобални регулации за емисиите.
Ник Роджърс заяви: „Ingenium е разработен като модулно семейство мощни, икономични и усъвършенствани, изцяло алуминиеви бензинови и дизелови двигатели. Всички двигатели Ingenium предоставят изключително ниски нива на триене, което допринася за присъщата им икономичност и финес."
Използването на обща архитектура, базирана на 500 см3 работен обем, предоставя максимална гъвкавост и модулност. Това позволява да бъдат разработени различни варианти, подходящи за различни приложения - от спортни седани до луксозни SUV автомобили.
След въвеждането на 2,0-литровите, четири цилиндрови дизелови двигатели през 2015 г., тези модерни бензинови двигатели стават най-новите двигатели Ingenium, които ще влязат в производство и ще бъдат налични от 2017 г.
Трансмисия TRANSCEND
TRANSCEND e съвременен изследователски проект, който комбинира иновативен механичен дизайн и съвременни производствени техники, за да създаде компактна, олекотена, 8-степенна трансмисия с ултра-широк обхват на предавателно съотношение 20 - повече от два пъти по-голям от това на стандартна 8-степенна автоматична кутия. С тегло около 20 кг по-ниско от съществуващите 8-степенни автоматични трансмисии, TRANSCEND може да се използва при автомобилите с надлъжно разположен двигател със задно задвижване и при автомобилите със задвижване на всички колела.
Бъдеще на ниски емисии
Jaguar Land Rover направи значителни инвестиции в нови технологии и екологични иновации през последните години. Визията на компанията за намаляване на вредните емисии и разхода на гориво е да прави подобрения в силовите агрегати, да запази лидерството си в олекотяването на автомобилите и да подобри съхранението на енергия в автомобила - всичко това без компромиси за нейните клиенти.
От 2008 г. досега Jaguar Land Rover са удвоили броя на инженерите, работещи по силови агрегати и са инвестирали в проучването на редица бъдещи решения за силови агрегати. Този екип разработва технологията, която ще помогне да се постигнат допълнителните 25 % подобрение на отделянето на СО2 емисиите през следващите пет години.