Тиери Нювил с притеснение за новите коли в WRC

Световният рали шампион Тиери Нювил сподели своето притеснение, че новите коли в Световния рали шампионат (WRC), които ще бъдат въведени в началото на сезон 2027, ще бъдат по-бавни от Rally2 колите.

Вчера ФИА представи базовите правила за Rally1 колите, а според Нювил те ще бъдат по-бавни от Rally2 автомобилите. Очакванията са новите коли да са по-бавни от настоящата генерация и тяхното темпо да е по-близо до колите от периода 2012-2016.

WRC и ФИА обявиха по-отворените правила за сезон 2027
WRC и ФИА обявиха по-отворените правила за сезон 2027

„Базата за това, което те създават, е интересна, но аз се притеснявам от факта, че ще използваме Rally2 коли като новите Rally1. Какво ще стане с националните шампионати? Ще имаме Rally2 коли, които ще са по-бързи от Rally1. Когато стартираш втори или трети на пътя, а по-старите коли са 45-ти, един частник може да е по-бърз от официалните пилоти.

„Аз ще напиша имейл до ФИА, защото смятам, че като цяло ние пилотите имахме много дискусии по този въпрос. Предложението е интересно, но ние не сме съгласни, защото ние искахме да имаме поне един пилот в техническата група, а те никога не го приеха това. Мисля, че ние също можем да имаме интересни идеи, но те просто не го искаха. Точно затова ние гласувахме против това предложение, но като цяло то е интересно“, каза Нювил.

Новата точкова система в WRC връща част от тежестта на победите
Новата точкова система в WRC връща част от тежестта на победите

Сходно мнение сподели и ръководителят на Тойота Яр-Мати Латвала, който заяви, че според него разликата между Rally1 колите и тези от Rally2 трябва да е поне секунда на километър. В момента тя е 2-2.5 секунди на километър в повечето ралита.

Тойота потвърди завръщането на Рованпера за сезон 2025 в WRC
Тойота потвърди завръщането на Рованпера за сезон 2025 в WRC

„Rally1 и Rally2 колите стават много близки, мисля, че това е целта. ФИА иска да ги доближи, за да помогне на младите таланти да влязат в спорта, но със сигурност трябва да има разлика. Трябва да сме внимателни и да запазим разликата между колите. Иначе защо, ако те са близки, някой би си купил Rally1, щом Rally2 е толкова бърза, но по-евтина? Така няма да имаме частни пилоти в Rally1. Така че разлика трябва да има.

„За мен тя трябва да е поне секунда на обиколката. Сегашните коли, в зависимост от условията, тя е около две секунди, а на асфалт понякога е 2.5, мисля. Но едната секунда е целта“, каза Латвала.

Снимки: Red Bull Content Pool

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички