От сезон 2026 година програмата на корейския автомобилен гигант Хюндай в Световния рали шампионат (WRC) може да се изпълнява от частен отбор по формулата, сходна с тази, по която работи М-Спорт. Това заяви президентът на Хюндай Моторспорт и шеф на тима на компанията в WRC Сирил Абитебул пред dirtfish.com.
Бъдещето на Хюндай в WRC от известно време е под въпрос, а Абитебул не направи нищо, за да разсее тези спекулации. И подновяването на договора на звездата на тима Тиери Нювил за само един сезон - до края на 2025, допълнително подсили слуховете в тази посока.
Нювил над всички в шейкдауна преди рали "Акрополис"
Очаква се, че в най-близко бъдеще Хюндай ще обяви, че влиза в Световния шампионат за издръжливост (WEC), като ще се състезава в клас Хиперкар срещу Тойота, Ферари, БМВ, Порше и компания, като сега за първи път Абитебул потвърди възможността за частен тим в WRC.
Тиери Нювил преподписа с Хюндай
“Може да се насочим към частен тим, ако това отговаря на стратегията ни, но първо трябва да определим каква ще е стратегията ни - обясни Абитебул. - Ако отговаря на стратегията ни, то за изпълнението на програмата, за модела, по който ще работим, можем да търсим различни варианти.”
Ожие потвърди, че ще кара до края на сезона и ще се бори за титла №9 в WRC
Според част слуховете, за 2026 програмата може да бъде поета от тим, собственост и ръководен от Нювил, който вече има малък рали отбор в Белгия, като в същото време се появиха и информации, че PH Sport е другият голям фаворит, като французите вече имат опит на най-високо ниво в WRC.
Големият сблъсък на Тойота с Хюндай ще е в Чили
Снимки: Gettyimages