Любо Руйков се оттегля от Картинг академията на ФИА

Любо Руйков се оттегля от Картинг академията на ФИА

Българският пилот Любослав Руйков прекратява участието си в Картинг академията на ФИА, като решението е взето от него и отбора, за който той се състезава. Руйков дебютира в Академията в първия кръг в Д’Аржентон (Франция), където завърши трети на финала, но по-късно беше дисквалифициран с абсурдни доводи на стюардите на ФИА. Ако не беше наказанието, Любо щеше да е втори в крайното класиране за първия кръг, тъй като вторият – Дан Алеман го избута от пистата в последния завой и беше санкциониран за това.

„Решихме, че ако стартираме във втория кръг на Академията, то това ще означава, че приемаме несправедливото наказание и се примиряваме с него, а ние не искаме и не можем да го направим”, обясни механикът и треньор на Руйков Станислав Каваримов.

Контузия извади Любо Руйков от състезание в Италия
Контузия извади Любо Руйков от състезание в Италия

Каваримов потвърди, че екипът на Руйков се е консултирал с един от най-добрите моторспорт адвокати в Англия, който е потвърдил опасенията им, че наказанието на Любо от Франция не може да се обжалва или оспорва.

Обрат! Дисквалифицираха Руйков след финала във Франция
Обрат! Дисквалифицираха Руйков след финала във Франция

Картинг състезанията под егидата на ФИА и по-точно картинг комисията на ФИА (CIK-FIA) са единствените надпревари в рамките на международната федерация, в които няма възможност за оспорване на решенията на стюардите и впоследствие тяхното оборване.

Наказание лиши Руйков от първа победа в Картинг академията на ФИА
Наказание лиши Руйков от първа победа в Картинг академията на ФИА

Любо Руйков се състезава с подкрепата на Nivel Stroy Ltd, HTI Bulgaria EOOD, Z&M Private Co и Камфорт Кепитъл ЕООД.

Любо Руйков спечели 11 позиции на финала
Любо Руйков спечели 11 позиции на финала

„Проучихме въпроса и разбрахме, че във ФИА са решили да отнемат правото на оспорване в картинга заради множеството прецеденти, при които е имало злоупотреби с това право – допълни Каваримов. – Говорим за събития отпреди 10-15 години, когато пилотите са идвали на пистата с адвокати и механици и всяко едно наказание е било веднага оспорвано, като целият този процес е достигнал абсурдни размери. Сега обаче липсата на защита срещу решенията на стюардите означава, че при грешно решение, както е това за Любо, той няма как да се бори за справедливост”, допълни Каваримов.

Алекс Лазарус е №2 по изпреварвания на “Ла Конка”
Алекс Лазарус е №2 по изпреварвания на “Ла Конка”
Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички