Началото на сезон 2026 ще отбележи следващата сериозна смяна в техническите правила във Формула 1, като се очаква задвижващите системи да станат по-семпли, но и по-мощни. ФИА вече забрани на отборите да започнат работа по новите болиди преди 2025 година, но доставчиците на мотори имат много работа.
Промените по задвижващите системи ще включват премахването на мотор-генераторната група MGU-H, хибридните системи ще осигуряват повече мощност, а биогоривата ще навлязат напълно във Формула 1.
Доменикали обеща решение за кандидатурата на Андрети
Според италианската версия на motorsport.com, на един от стендовете в Маранело е бил запален първият V6 двигател на Ферари, създаден по правилата, влизащи в сила за сезон 2026 във Формула 1.
Какви бяха проблемите на Ферари през сезон 2023?
Конкуренцията между доставчиците на мотори ще е сериозна: освен Ферари, задвижващи системи ще доставят Мерцедес, Ред Бул Пауъртрейнс, Ауди, Хонда и Рено, а Форд ще е партньор на Ред Бул Пауъртрейнс. Дженерал Мотърс пък планира да доставя свои задвижващи системи, но от 2028, като американският гигант е партньор на новия тим на Майкъл Андрети, който все още преговаря за търговските услови, при които да влезе в спорта, след като кандидатурата му беше одобрена от ФИА.
Дженерал Мотърс ще прави мотори за Андрети във Формула 1
Снимки: Gettyimages