Изпълнителният директор на отбора на Алфа Таури във Формула 1 Питър Байер призна, че отборът е допуснал една много голяма грешка при създаването на своя автомобил в началото на 2023 година.
По неговите думи екипът от Фаенца не е трябвало да разработва свое собствено окачване, а вместо това да вземе готово такова от по-големия си брат – Ред Бул. Все пак тази грешка беше коригирана в Гран При на Сингапур, а това ново окачване, в комбинацията с подобренията по пода, позволиха на Алфа Таури да се отлепи от дъното на класирането.
Преди старта на „Марина Бей“ италианският отбор беше на последното място в конструкторския шампион със само три точки на своята сметка. Във финалните осем старта Алфа Таури спечели общо 22 пункта и завърши сезона на осмото място, на само три точки зад Уилямс.
Браун се притеснява за връзката между Алфа Таури и Ред Бул
„Първоначалното решение да поемем по собствен път с тези критични части си беше грешка и хората, които взеха това решение вече не са с нас. Предполагам инженерите винаги ще намерят аргумент защо дадено нещо трябва да се направи. Но мисля, че всички в падока знаят, че с тези правила, при които подът е толкова важен за притискане, окачването е следващият най-важен компонент“, каза Байер.
„Имаме пода и след това окачването. Ако тези два компонента не работят добре заедно, по-добре изобщо не се появявайте на пистата“, добави той.
Шефът на Алфа Таури вече не вярва на инженерите на тима
Австриецът обаче уточни, че за един клиентски отбор, какъвто е този на Алфа Таури, не винаги е лесно да накара една закупена част да работи както трябва.
„Това, което е сложно за нас като клиентски отбор е, че ние купуваме част, която трябва да накараме да работи, а това не е лесно. Видяхме, че в Сингапур нещо сработи, но не знаехме какво точно. Това беше един ключов аспект, върху който екипът на Джоди (Егинтън, техническият директор на отбора) работи, те положиха много усилия, за да разберат цялостната концепция.
„Как е възможно тази кола (на Ред Бул) да е толкова стабилна и добра в бързите завои, бавните завои и на правите. Точно там екипът на Джоди направи пробив“, обясни Байер.
ФИА ще изработи нова рамка за колаборацията между отделните отбори
На фона на това негово изкаване Егинтън потвърди, че за сезон 2024 екипът на Алфа Таури, който ще носи друго име, ще използва и предното окачване на Ред Бул то 2023 година. Така връзката между двата екипа под шапката на Ред Бул ще стане още по-голяма, каквото беше и изискването на новия шеф на Ред Бул Оливър Минцлаф.
„Всяка година от 2019 насам ние правихме нещо различно и синергията ни беше различна. Някои години ние правихме повече неща различно, в други по-малко. За догодина ние ще запазим задния край, а отпред ще вземем окачването на Ред Бул от тази година. Така че ще бъде с година назад.
„Имаше години, в които, поради различни причини, ние правихме някои неща различно. Но сега имаме тази възможност и правилата го позволяват. Така че ние ще направим това, което и част от другите отбори правят“, каза британецът.
Сътрудничеството на Ред Бул с Алфа Таури притеснява другите отбори
Той също така призна, че не е било лесно да накара окачването на Ред Бул да проработи на неговата кола, но щом това е станало разултатите веднага са дошли.
„Да, но имаше много позитивно. Ще направим ново шаси заследващата година, така че ще можем да адаптираме някои части. Когато правилата се променят (през 2026) ще трябва да подходим различно, но за сега ще гледаме година за година“, коментира Егинтън.
Снимки: Gettyimages