Въпреки че вече имаше шанса да изпробва мотора на Дукати, с който ще се състезава през сеон 2024 в MotoGP, Марк Маркес все още официално се води пилот на Хонда. Неговият контракт с японския производител изтича на 31 декември, след което той ще стане пълноправен пилот на Грезини Дукати.
А един от последните съвети, които шесткратния шампион в кралския клас даде на японския производител е да повиши мощността на своя двигател. Принципно най-голям проблем с мощността имат в Ямаха, тъй като само там все още използват двигател с редови цилиндри. Всички други производители (Дукати, Априлия, Хонда и КТМ) разчитат на мотори с V-образно разположение на цилиндрите.
Ринс: Сега аеродинамиката е с по-голямо влияние върху моторите от двигателите
Въпреки това Маркес е на мнението, че в Хонда трябва да работят още по мощността на своя мотор, най-вече заради агресивната аеродинамика, която създава голямо челно съпротивление. По неговите думи в Хонда няма как да се борят за титлата, ако не поработят върху максималната си скорост на правите.
Маркес ще приеме критиките, ако трансфера в Дукати не сработи
„Много беше трудно да се боря с другите пилоти с тази ниска скорост. По време на предсезонните тестове крилата ни бяха много малки. Сега те бяха по-големи, а скоростта по-ниска. Разбира се всеки иска да използва по-голямата аеродинамика, но за целта са нужни повече конски сили.
„Като пилот аз искам да постигам най-доброто на пистата. Опитвам се да дам добри носики на Хонда за бъдещето, въпреки че след седмица си тръгвам. Опитвам се да им давам точни коментари и днес им казах, че без по-добра скорост няма да се борят за титлата.
„Всеки път, когато минавахме през някоя дълга права, аз губех поне една позиция. Така е много трудно. Те имат много работа за вършене и го знаят. Сигурен съм, че ще се справят“, каза Маркес в едно от последните си интервюта като пилот на Хонда.
От Дукати потвърдиха с коя версия на Desmosedici GP23 ще разполага Маркес
Той също така обясни и каква е била причината в последните години той винаги да търси въздушна струя в квалификациите.
„Много е просто. С въздушната струя моторът става съвсем друг. Без нея бях със секунда по-бавен. Разбирам, че на хората това не им харесва, но преди всички следваха мен, но аз се фокусирах върху себе си и те не ми пречеха.
„Но виждате, че дори и Жоан (Мир), който до миналата година със Сузуки не гонеше въздушната струя, сега го правеше. Това е още нещо, което Хонда трябва да подобри, защото така могат да се спасят цели уикенди. В Малайзия например не намерих добър маркер и стартирах едва 20-ти“, обясни испанецът.
Априлия: Ако имаше шанс, щяхме да вземем Маркес
Догодина мястото на испанеца в екипа на Хонда ще бъде заето от Лука Марини, който подписа с японския производител за два сезона. Контрактът на Маркес с Грезини пък е за само една година.