Шефът на Алфа Таури вече не вярва на инженерите на тима

Ръководителят на отбора на Алфа Таури във Формула 1 Франц Тост заяви открито пред медиите по време на уикенда за Гран При на Саудитска Арабия, че вече не вярва на инженерите на своя тим.

Причината за това гръмко изказване от страна на австриеца е разочароващото представяне на неговия отбор от началото на годината. То идва след трудния сезон 2022, в който Алфа Таури се класира на предпоследната позиция в конструкторския шампионат. Във Фаенца обещаваха, че това ще бъде коригирано за настоящия сезон, но AT04 изглежда като една от най-бавните коли на стартовата решетка, поне на този етап от годината.

Тост обясни за разликите между Алфа Таури и Ред Бул
Тост обясни за разликите между Алфа Таури и Ред Бул

В Бахрейн преди две седмици Юки Цунода завърши 14-ти в квалификацията, докато новият му съотборник Ник де Врийс се нареди на 18-то място, след което нито един от двамата не стигна до точките в състезанието. В Джеда по-рано днес Цунода даде десетото време в първата подготвителна сесия, а Де Врийс остана 13-ти в нея.

Въпреки това по-приемливо представяне на двамата Тост разкритикува инженерите и дизайнерите на Алфа Таури между двете петъчни тренировки в Саудитска Арабия, тъй като те са му били обещали по-голям прогрес през зимата.

„Мисля, че причината за слабото ни представяне в Бахрейн беше самата кола, ние очаквахме много по-силен автомобил. В Бахрейн имахме проблеми. Тук нещата изглеждат по-различно, надявам се поне едната ни кола да влезе в третата квалификация. Ние обаче имаме много работа за вършене, за да направим колата по-бърза, най-вече по аеродинамиката.

„Инженерите ми казват, че ще прогресираме, но аз вече не им вярвам. Искам да видя резултатите, защото само това е важно. През зимата те ми казваха колко голям прогрес ще направим, а в Бахрейн бяхме никъде, как да им вярвам“, каза ядосаният Тост по време на пресконференцията на шефовете на отборите в Джеда по-рано днес.

„В момента не ни достига притискане. Затова колата ни е нестабилна в спирането, прегрява гумите, не може да остане залепена за върха на завоя, лоша е на ускорението, всичко, което ти е нужно за добро време“, обясни Тост за дефицитите на AT04.

Той също така добави, че таванът на бюджетите не е сред факторите, които пречат на неговия отбор да напредне.

„Таванът на бюджетите не ни пречи да развиваме части, това все пак е предвидено в нашия план за годината. Въпросът е дали ние вървим в правилната посока? Както казах през зимата видяхме, поне на хартия и на компютъра, че прогресираме значително спрямо миналата година. Аз обаче вече не вярвам на тези данни.

„Това, което искам да видя е, че със следващите подобрения ние поемам в правилната посока и започваме да подобряваме представянето на колата. Имаме специалисти, които работят по всички отделни компоненти на аеродинамиката. Смята, че с всичко научено по време на теста в Бахрейн, а и в състезанието след това, инженерите ни са в добра позиция да решат проблемите ни с новите части“, заяви Тост.

Във втората свободна тренировка в Джеда днес Цунода се нареди 13-ти с пасив от 1.173 секунди от най-бързи в сесията Макс Верстапен, докато Де Врийс завърши на 17-то място, на 1.318 от световния шампион.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти