В последните седмици отново се появиха слухове, че големите шефове на Ауди са променили мнението си и германската марка ще се откаже от дебюта си във Формула 1 през 2026 година. Това беше опровергано, а освен това работата, която върши екипът, ръководен от Андреас Зайдъл показва точно обратното.
Откъде обаче се появиха тези слухове? Интересното е, че малко след като стана ясно, че Ауди ще влезе във Формула 1 и ще свой заводски тим – днешният Заубер, тръгнаха и спекулациите, че всъщност германците няма да участват в световния шампионат. Сега слуховете се появиха в германските медии, но не преди не беше така, а информацията, събрана от racingnews365 ги опровергава.
Ауди избира Окон и Хюлкенберг за 2025?
А причината за регулярната поява на тези слухове е, че не всички шефовете в гиганта Фолксваген Груп са убедени, че точно Ауди трябва да участва във Формула 1. Част от тях смятат, че Порше би бил по-добрият избор.
Ауди: Не сме се отказали от Формула 1
Движещата сила зад проекта на Ауди за участие във Формула 1 беше предишният главен изпълнителен директор на компанията Маркус Дюсман. Според други слухове, той не е получил подкрепа от страна на Фолксваген Груп и е трябвало да задвижи целия проект само със силите на Ауди. Което, всъщност, не е никак малко.
Ботас отново иска да се бори за място в Ауди
Все още не е ясна причината за напускането на Дюсман, който си тръгна от Ауди през септември. Точно това възроди слуховете, че големите босове на Фолксваген Груп не са доволни от това, което е свършил до момента Дюсман. В същото време обаче от Ауди преведоха първия транш за придобиването на първия пакет акции от Заубер, като с времето делът на германците ще достигне 75%. Когато това стане името на тима ще се смени на Ауди за старта на сезон 2026.
Наследникът на Дюсман – Гернот Дьолнер (на снимката долу) работи дълги години за Порше и това породи новата вълна слухове, че Порше може да поеме участието във Формула 1 от Ауди още преди то да е започнало.
Но една такава „смяна” би имала сериозни последици. На първо място това означава сериозни финансови загуби за Фолксваген Груп, тежък удар по репутацията на Ауди и цялата група – нещо, което след „Дизелгейт” не е особено желателно, въпреки че от световния скандал минаха почти 10 години.
Наказанието на Ред Бул изтече
От друга страна, както стана дума по-рано – всички факти сочат, че в Ауди тече трескава подготовка за участие във Формула 1 – наемат се много хора, част от които се „крадат” от другите отбори в шампионата, базата на Ауди в Германия вече действа и също така марката ще спре проекта си за участие в рали „Дакар” след януари, за да концентрира всичките си усилия и финанси във Формула 1. А и Нико Хюлкенберг потвърди, че преговаря с Ауди...
Официално: Порше замразява проекта си за Формула 1
Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!
Снимки: Gettyimages