Пилотът на Макларън Ландо Норис обвини своите съперници във Формула 1 в нехайство след множеството случаи на блокирани пилоти в квалификацията в Сингапур миналата седмица. Тези проблеми с трафика в сесиите за място вече няколко години тормозят организаторите на шампионата, като наказанията за блокиране едва ли не станаха нещо нормално всеки уикенд.
Миналата седмица обаче такива санкции нямаше, а вместо това Макс Верстапен, който бе разследван за три блокирания и Логан Сарджънт получиха само официални предупреждения. Това повдигна известни въпросителни относно постоянството на съдийските отсъждания.
Верстапен се размина с цели три наказания след квалификацията в Сингапур
В случая на Верстапен той не получи наказания, тъй като стюардите прецениха, че отборът носи голяма част от вината, защото не е информирал нидерландеца за идващите зад него пилоти. Това обаче по-скоро повдига повече въпроси, защото по-рано през сезона и в тези ситуации имаше наказания за пилотите, както се случи с Шарл Леклер в Монако.
Алонсо отново призова за смяна на формата на квалификациите
Тогава монегаскът бе наказан за блокиране срещу Норис в тунела в края на Q3 и загуби третата си стартова позиция за домашната си надпревара. Според самия Норис блокиране на пистата винаги трябва да води до наказание.
„Това блокиране на пистата трябваше да е наказание. Той блокира някого. Нещата не зависят само от отбора. Знам, че той получи глоба (5000 евро), но в крайна сметка пилотът има отговорността да гледа в огледалата си и да види, ако някой идва зад него.
„През цялата обиколка нямаш нищо друго за правене, освен да гледаш в огледалата си, а изглежда много хора не го правят. Трябва да има по-строги наказания за блокиране, защото това проваля обиколки, квалификациите и състезания на някои пилоти.
„Изглежда обаче на никого не му пука, тъй като тази година това се случва много често, особено с определени отбори. Но отговорността е носи пилотът. Той трябва да си гледа в огледалата. Нямаме да правим нищо друго освен това и да натиснем бутона за презареждане на батерията. Много хора обаче имат проблем с тези две задължения, което е странно за Формула 1“, каза Норис.
Снимки: Gettyimages