Проблемите с водните помпи в двете заводски коли на М-Спорт още в началото на рали „Акрополис” може да струват много повече от това, че Ойт Танак и Пиер-Луи Лубе ще останат разочаровани този уикенд.
Вчера сутринта Лубе не успя да стигне до първата отсечка за деня заради повредата и спря в прехода, а Танак се добра до обедната зона за смяна на гуми със сериозно закъснение, въпреки че стартира силно деня.
Така и двете коли на тима отново се оказаха далеч от челото, където Тиери Нювил продължава битката със Себастиен Ожие, а Кале Рованпера се опитва да заличи изоставането си от над 20 секунди, натрупано в петъчните етапи.
Лубе: Форд може да напусне WRC
Тим шефът на М-Спорт Ричард Милнър се извини на Лубе и обясни, че тези технически проблеми са голям удар върху тима, тъй като те са разчитали, че точно в рали „Акрополис” Лубе и Танак ще са в челото.
Може ли Танак да се върне в Хюндай?
Естонецът пък обясни, че му е трудно да се мотивира за добри резултати, след като изостана толкова рано, но въпреки това вчера печелеше отсечки. По-сериозният проблем е, че с такова представяне М-Спорт трудно ще убедят Танак да подпише нов договор, тъй като сегашният му изтича в края на 2023 година. Лубе също е под въпрос, въпреки че французинът няма много варианти с оглед на това, че в Хюндай и Тойота трудно ще се отвори място за него в Rally1 автомобил.
В М-Спорт искат да задържат Танак
„Ако направим няколко силни ралита, преговорите с Ойт ще са много по-лесни”, заяви Милнър преди старта в Атина в четвъртък вечерта, но с оглед на случилото се оттогава насам, явно това няма да се случи. И екипът на Малкълм Уилсън ще трябва да убеди Танак, че има финансови възможности и потенциал да превърне Пума Rally1 в автомобил, който може отново да печели ралита в световния шампионат.