Световният шампион за 2019 година в WRC Ойт Танак ще се окаже главната фигура на пазара на пилоти за догодина. Само Тиери Нювил има договор до края на 2024, но едва ли ще има големи размествания в заводските отбори. С едно изключение – къде ще кара Танак догодина и кой ще води атаката на М-Спорт.
Танак напусна в края на 2022 Хюндай, като го направи една година преди края на договора му с тима, а за тази година подписа договор за един сезон с М-Спорт. От М-Спорт вече заявиха, че много искат да задържат естонеца, въпросът е дали ще успеят. Ако не успеят, причината ще е в техническите проблеми на Puma Rally1 и недостатъчното развитие на колата в хода на сезона.
А междувременно се появиха информации, че Танак може да се върне там, откъдето бързаше да се махне миналата година по това време. Възможно ли е? Колкото и странно да звучи, да. По простата причина, тимът на Хюндай от този сезон няма много общо с онзи от миналата година.
В М-Спорт искат да задържат Танак
През 2022 Танак открито заяви, че според него временно изпълняващият длъжността шеф на тима Жулиен Монсе е неподходящ за поста. Монсе беше повишен след раздялата на тима с Андреа Адамо – човекът, който доведе в отбора Танак. Монсе изкара повече от една година начело на тима, като основната му слабост беше липсата на посока на развитие на отбора, въпреки техническите подобрения по колата.
Ожие е получил оферта от Хюндай в дните на рали „Финландия”
Сега начело на Хюндай е бившият шеф на Рено във Формула 1 Сирил Абитебул, който полага сериозни усилия да насочи развитието на отбора в правилната посока или поне е наложил строги правила за работа и приоритети в тима. Тиери Нювил е безспорният №1, а Абитебул явно е успял да убеди големите шефове на Хюндай във визията си за развитие на марката и моторспорт програмите й. Сирил вече заяви, че Хюндай се интересува от всички добри пилоти, които са на пазара, включително и Танак, а до края на този сезон ще знаем дали догодина тимът ще участва с четвърти Rally1 автомобил. Абитебул е наясно, че трябва да изгради силен отбор, който да се противопостави на Тойота, да видим дали Танак отново ще е част от него.