Алфа Ромео ще остане във Формула 1 и след края на настоящия сезон, когато изтича споразумението със Заубер, подписано през ноември 2017 за спонсорство на тима с промяна на името. Архитект на тази сделка беше покойният президент на FCA Серджо Маркионе, който искаше да възроди спортния дух на италианската марка.
За догодина италианците ще ребрандират задвижващите системи Ферари, които използва тимът на Хаас и така Алфа Ромео ще остане като „доставчик” на мотори във Формула 1. В същността си сделката е същата като със Заубер - чисто спонсорска.
Догодина Ауди ще приключи изкупуването на основния пакет акции на Заубер, за да се превърне швейцарският тим в заводския отбор на германците и затова се очакваше с интерес каква ще е съдбата на Алфа Ромео. Участието на италианците във Формула 1 е класическо маркетингово упражнение – те нямат технологичен принос към представянето на тима, дават пари и името си.
Алфа Ромео избира между Формула 1 и Льо Ман
От миналата година насам топ мениджърите на Алфа Ромео търсят алтернативна на Формула 1 програма, като управляващият директор Жан-Филип Импарато обясни, че ще разглеждат няколко варианта – от участие в Световния шампионат за издръжливост и Льо Ман съвместно с Пежо до това брандът да остане във Формула 1.
Леклер изравни тъжен рекорд на Ботас
Преговорите с Хаас са започнали през май, като още на първата среща с шефовете на Алфа Ромео Гюнтер Щайнер е заявил, че няма как да бъде сменено името на отбора, затова и страните са се насочили към ребрандирането на моторите на Ферари.
Защо слуховете постоянно пращат Сайнц в Ауди
Това не е прецедент в новата история на Формула 1. През 2016 година моторите Рено, които използваше Ред Бул се казваха TAG-Heuer, на името на спонсора на тима, а от миналия сезон задвижващите системи на Алпин не са Рено, а носят името на спортната марка на френския гигант.
Снимки: Gettyimages