Ръководителят на отбора на Мерцедес във Формула 1 Тото Волф категорично отхвърли твърденията, че неговият тим е афектиран от постоянната загуба на хора, които преминават в Ред Бул, за да работят по задвижващата система на „биковете“ за сезон 2026. По думите на австриеца тази загуба на персонал е компенсирана от постоянното назначаване на хора, които са напуснали Ред Бул и са преминали в Мерцедес, а и не само.
При въвеждането на турбо-хибридните правила в началото на 2014 година задвижващата система на Мерцедес имаше огромно предимство пред тези на Ферари, Рено, а по-късно и на Хонда. През годините „Черните стрели“ бяха догонени от останалите производители и сега всички задвижващи системи са изравнени като мощност, консумация на гориво и други параметри.
Това стопяване на преднината на Мерцедес се случи, след като част от служителите на германския производител преминаха при техните съперници. Този процес продължава да тече и в момента, но според Волф той не се отразява толкова много на работа на Мерцедес за сезон 2026, когато ще бъдат въведени новите мотори.
Според Хорнър доминацията на Ред Бул ще е по-къса от тази на Мерцедес
„Мисля, че и преди съм казвал, че този проект на Ред Бул (собствен двигател) е много амбициозен и се иска много кураж за него. Ние имаме 1000 служителя, които работят по нашата задвижваща система, загубили сме някои в посока Ред Бул, други в посока Ферари, а трети в посока Рено. Но този процес е двупосочен. Ние не се хвалим напред и назад с хората, които са дошли при нас от Ред Бул. Няма да назовавам имена.
„Ние постоянно наемаме хора от Ред Бул, както и от други отбори. Често дискутираме това. Така че това е нещо, което се случва постоянно във Формула 1. Ние желаем всичко най-добро на хората, които са преминали в други отбори. Някои от тях достигнаха до лимита си при нас и се озоваха на ръководна позиция при наш конкурент. В това няма лошо. Така те са получи още един шанс да се докажат“, обясни Волф пред медиите.
Форд: Съюзът с Ред Бул е по-добра опция, отколкото собствен отбор
Новите правила за двигателите, които ще влязат в сила през 2026 година, привлякоха вниманието на няколко големи автомобилни производителя. Сред тях са Форд и Ауди, които вече имат потвърдено участие във Формула 1 от 2026 година. Форд ще си партнира с Ред Бул, докато Ауди ще създаде изцяло свои двигател и ще работи с екипа на Заубер.
Ауди нае победител в Льо Ман, който да помога с развитието на мотора за Формула 1
Интерес има и от страна на Дженеръл Мотърс, които вече обявиха подкрепата си за кандидатурата на Андрети чрез бранда Кадилак.
Снимки: Gettyimages