Sportal.bg
Използвай App-а за
по-добро усещане
Отвори

Гледай на живо

Турнир на талантите U14 : Зона Бургас - Зона Благоевград 1:0

Ауди нае победител в Льо Ман, който да помога с развитието на мотора за Формула 1

Ауди предприе следващата стъпка в подготовката за влизането си във Формула 1 през 2026 година, след като Нийл Яни като пилот, който да помага в развитието на мотора на производителя от Инглощат.

39-годишният Яни има богат опит от най-различни дисциплини в света на моторните спортове, включително едноместни формули и състезания с хибридни прототипи. Яни триумфира в „24 часа на Льо Ман“ през 2016 година, тогава като пилот на Порше.

„Радвам се, че ще подкрепя Ауди в това пътуване към Формула 1. За мен е чест и отговорност, че съм част от такъв проект още от неговото начало. Сигурен съм, че с моя опит във Формула 1 и LMP-проектите ще мога да помогна да се установи добра връзка между теорията и практиката“, заяви Яни.

В миналото Яни е бил тестови и развоен пилот на Ред Бул във Формула 1. В Ауди Яни ще работи в симулатора, а неговата обратна връзка ще бъде много ценна за развитието на задвижващата система за Ауди за Формула 1.

Де ла Роса очаква Ауди да си бори за титлата във Формула 1
Де ла Роса очаква Ауди да си бори за титлата във Формула 1

Както е известно германският производител ще дебютира във Формула 1 през 2026 година, в партньорство със Заубер. Шасито ще продължи да се произвежда в Хинвил, където ще се използва въздушният тунел, който БМВ конструира докато беше собственик на Заубер между 2006 и 2009.

Ауди вече започна тестовете на своя агрегат, като от края на 2022 година се правят тестове с един цилиндър. Тези тестове дават важни резултати, които да се използват в разработката на мотора за 2026 година, когато ще бъдат въведени и новите правила за задвижващите системи. Те ще запазят настоящата V6 1.6-литрова формула с турбо и хибриден компонент, който обаче ще бъде опростен.

Ауди закупи първите си акции в Заубер
Ауди закупи първите си акции в Заубер

MGU-H компонентът ще бъде премахнат, а енергията, която ще се генерира от MGU-K ще бъде увеличена и сега той ще бъде равен с енергията, която ще се генерира от двигателя с вътрешно горене.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти