Ферари спечели първата квалификация в Льо Ман

Ферари спечели първата квалификация в Льо Ман

Ферари спечели първата квалификацията в Льо Ман, която определя участниците в битката за Хиперпола утре. Най-добро време записа Антонио Фуоко (Ферари 499Р, №50) – 3.25,213 минути, като това стана секунди, след като Алесандро Пиер Гуиди оглави класирането с другия прототип на италианците – 499Р с №51.

В Топ 8, които получават право на участие в Хиперпола освен двата прототипа на Ферари влязоха и двете коли на Тойота, два болида Порше 963 и два автомобила на Кадилак. Утрешната Хиперпол сесия ще определи разпределението на първите 4 редици на старта.

За място в Топ 8 не успяха да се преборят двата прототипа на Пежо – 9Х8, клиентският Кадилак на Екшън Експрес, двете коли на Гликенхаус и Вануол 680 на ByKolles. Не успяха да прогресират и заводското Порше 963 с №6, както и клиентското 963 на Jota, което получи повреда в хибридната система.

В LMP2 най-бърз беше Пиетро Фитипалди с прототипа на Jota №28, като изпревари Луис Делетрас (WRT) и Мирко Бортолоти (Prema Racing). Тук изненадата беше, че напред продължи само една от двете коли на WRT, тази с №31, карана от Робин Фрайнс остана на 16-ото място.

Алесио Ровера (Ферари) беше най-бърз в GTE Am класа, като изпревари съотборника си в AF Corse Давиде Ригон и Ники Катсбург с Шевроле Корвет С8.R. Колата на Катсбург беше ремонтирана спешно преди началото на квалификацията след инцидент в свободната тренировка днес и той излезе на пистата 35 минути преди края на сесията.

Катсбург извади късмет и заради две прекъсвания на сесията с червен флаг за по 10 минути. Първо на шикана „Форд” се удариха Матийо Ваксивиер (Алпин №36) и Филипе Албукърки (Юнайтед Аутоспортс), а след това Малте Якобсен (Cool Racing) се заби в предпазните стени на завоя „Индианаполис”, но пък успя да се класира за Хиперпола.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички