Ето как точно ще работи новата процедура за колата на сигурността в Льо Ман

Ето как точно ще работи новата процедура за колата на сигурността в Льо Ман

За тазгодишното издание на „24-те часа на Льо Ман“ организаторите на надпреварата въведоха промени в процедурата за използването на колата на сигурност. Но как точно ще работят те?

В миналата когато се стигаше до неутрализация на надпреварата на дългата 13.626 километра излизаха три отделни коли на сигурността (A, B и С) от три отделни точки на пистата. Първата се появяваше на старт-финалната права, втората на изхода от първия шикан на правата „Мулсан“, а третата на изхода от завоя „Арнаж“. При възобновяването на състезанието те се връщаха по съответните си позиции и нямаше допълнителни процедури.

В Тойота възроптаха срещу "американизацията" на "24 часа на Льо Ман"
В Тойота възроптаха срещу "американизацията" на "24 часа на Льо Ман"

Сега при неутрализацията на пистата отново ще се появят трите автомобила на сигурността, но рестартирането ще се извършва по малко по-различен начин. Преди рестарта коли на сигурността В и С ще се върнат на своите позиции, а пилотите, които са били зад тях ще догонят колоната, която ще се формира зад кола на сигурността А.

След като това се случи всички коли, които са между колата на сигурността и лидера в класа на съответния автомобил ще бъдат пропуснати да изпреварят колоната и да си върнат тази обиколка. Следващата стъпка ще бъде групирането на колите по класове, като това ще се случи на два отделни етапа.

Ферари спечели първата квалификация в Льо Ман
Ферари спечели първата квалификация в Льо Ман

В първия всички коли от LMP2 ще се изтеглят в дясната част на пистата и ще бъдат изпреварени от цялата колона. След това същото ще сторят и колите от GTE Am, което ще доведе до подредба на колоната в следния ред – Hypercar, LMP2, GTE Am. На опашката за всеки един рестарт, както и за самия старт в събота, ще бъде колата от НАСКАР на Джими Джонсън, Дженсън Бътън и Майк Рокенфелер, която е извън класирането. Заради скоростта на този автомобил обаче, който е с няколко секунди на обиколка по-бърз от колите в GTE Am може да се стигне до промяна в това правило и така автомобилът от НАСКАР да стартира и рестартира между колите от LMP2 и тези от GTE Am. 

Идеята на тази промяна в процедурата е всеки рестарт да бъде безопасен, тъй като по-бързите коли няма да бъдат „заклещени“ зад такива от по-бавен клас. Очакванията са процедурата по пренареждане на колоната да не отнема повече от 10 минути. Тази нова процедура няма да се използва в последния час на състезанието, когато ще бъде прилагана старата такава.

Следвай ни:

Снимки: Imago

Още от Моторни спортове

Виж всички