Астън Мартин изостава от Ред Бул и заради Мерцедес?

Едва ли някой ще оспори факта, че в Астън Мартин са били сериозно повлияни от шампионския Ред Бул RB18 от миналата година при създаването на новия AMR23. Фернандо Алонсо вече не отговаря на този въпрос, след като обясни, че половината кола е от Ред Бул, а другата половина - от Мерцедес. А и в Ред Бул спряха да подхвърлят, че става въпрос за миналогодишния модел. Кристиан Хорнър дори каза след Бахрейн, че е много доволен, че “старият Ред Бул все още се представя силно”.

В Астън Мартин са успели да постигнат това, което даде предимство на Ред Бул миналата година - не максимално аеродинамично притискане от отделни моменти, а постоянно и стабилно притискане, което се ни влияе от промяната на клирънса на колата.

“Стабилната аеродинамичната платформа е нещо, което е много важно при колите, които използват т.нар. “граунд ефект”, обясни главният инженер на Астън Мартин Том Макълоу.

Ален Прост: Не спориш с Нюи, само отговаряш на въпросите му
Ален Прост: Не спориш с Нюи, само отговаряш на въпросите му

Миналата година RB18 почти не се повлия от промяната на клирънса от страна на ФИА и почти не загуби аеродинамично притискаме. Факт е, че подът на AMR23 прилича много на този на RB18, но има и разлики. А най-сериозната е, че при Астън Мартин липсва аеродинамичната ефективност, характерна за RB18. А тя се дължи на разликите в задните части на двете коли - при Астън Мартин цялата задница на практика идва от Мерцедес - скоростната кутия и задното окачване са идентични с тези на W14.

Хорнър: Другите търсят начин да ни забавят
Хорнър: Другите търсят начин да ни забавят

Много важна разлика има при дизайна на скоростната кутия - тази на Мерцедес е с по-големи размери в сравнение с компонента, използван при Ред Бул. Точно тези размери на кутията не позволяват “свиването” на задницата на колата на Астън Мартин, както и недостатъчно ефективен дифузьор. В този случай колата има нужда от повече притискане, идващо от задното крило, което пък създава повече челно съпротивление.

Доктор Марко не очаква Мерцедес да помага на Астън Мартин
Доктор Марко не очаква Мерцедес да помага на Астън Мартин

Затова и в двете квалификации от началото на сезона Алонсо губи средно по половин секунда на правите, където максималната му скорост е с около 10 км/ч по-ниска от тази на пилотите на Ред Бул.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти