Тех3 ГАСГАС не възнамерява да заменя Пол Еспаргаро за следващите два кръга

Говорител на отбора на Тех3 ГАСГАС заяви, че франският екип не възнамерява да сменя своя титулярен пилот Пол Еспргаро за следващите два кръг от сезон 2023 в MotoGP.

Както е известно испанецът няма да може да вземе участие в тях след падането си по време на втората тренировка преди Гран При на Португалия в петък. След нея той е с фрактури на гръден прешлен и челюстта, както и с натъртване на белите дробове.

Пол Еспаргаро с фрактура на прешлен след падането си в Португалия вчера
Пол Еспаргаро с фрактура на прешлен след падането си в Португалия вчера

Все още не е ясно колко време ще продължи възстановяването на Еспаргаро, но очакванията са той да се завърне на стартовата решетка най-рано за Гран При на Испания в края на април, ако не и след това. Така със сигурност испанецът ще пропусне кръговете в Аржентина (2 април) и САЩ (16 април), а от Тех3 ГАСГАС не възнамеряват да използват заместник за състезанията на „Термас де Рио Ондо“ и „Пистата на Америките“.

„Ние няма да използваме заместник в знак на уважение към Пол – каза говорител на тима пред motorsport.com. – След това, когато разберем колко сериозни за неговите контузии и имаме ясна представа кога той ще може да се завърне, ще започнем да мислим за негов заместник.“

Този план на Тех3 ГАСГАС обаче ще срещне една много голяма спънка в лицето на правило 1.11.3 от спортния правилник на MotoGP. То гласи, че отборите трябва да намерят квалифициран заместник на свои основен състезател в рамките на 10 дни след като той е обявен за неспособен да се състезава.

Пилотите от MotoGP разкритикуваха организаторите на ГП на Португалия
Пилотите от MotoGP разкритикуваха организаторите на ГП на Португалия

Това практически ще задължи Тех3 ГАСГАС да използва резервен пилот поне за Гран При на Америка, но не и за Гран При на Аржентина, която ще се проведе преди изтичането на въпросните 10 дни. Ако действително френският екип бъде задължен да използва заместник на Еспаргаро за състезанието край Остин то почти сигурно това ще бъде един от тримата тестови пилоти на КТМ. Това са Дани Педроса, който има планирано участие с „уайлд кард“ в Гран При на Испания с КТМ, Йонас Фолгер и Мика Калио.

Дани Педроса ще участва с "уайлд кард" в Гран При на Испания в MotoGP
Дани Педроса ще участва с "уайлд кард" в Гран При на Испания в MotoGP

В сходна ситуация е и тимът на Дукати, чийто пилот Енеа Бастианини получи контузия в дясното си рамо по време на вчерашния спринт в Португалия. Заради тази травма италианецът няма да стартира в днешното основно състезание на „Портимао“ и със сигурност ще пропусне Гран При на Аржентина.

Бастианини аут от състезанията в Португалия и Аржентина след падането в спринта
Бастианини аут от състезанията в Португалия и Аржентина след падането в спринта

Тъй като неговата контузия е по-лека в сравнение с тази на Еспаргаро е напълно възможно Бастианини да се завърне на стартовата решетка още за Гран При на Америка в средата на април. В противен случай Дукати ще трябва да намери заместник на своя титулярен пилот, а това най-вероятно ще бъде тест пилотът на италианците Микеле Пиро. През последните години Пиро редовно участва в състезания от кралския клас с „уайлд кард“, а освен това е бил използван и като заместник както от Дукати, така и от клиентските тимовете на италианския производител.

Следвай ни:

Снимки: Imago

Още от Моторни спортове

Виж всички