WRC отборите искат старт в САЩ

Световният рали шампионат се подготвя за завръщане в САЩ, където за последно имаше старт от WRC през 1988 година. Коронавирус пандемията осуети първият сериозен проект, след това други два не успяха да съберат достатъчно финансиране и подкрепа на местната власт.

Но сега лидерската роля си връща проектът за голямо рали в Тенеси, базирано в град Чатануга, който е четвъртият по големина в щата. Тази година в Чатануга ще се организират две ралита - през април и септември, които ще бъдат инспектирани от ФИА с идеята да се превърнат в гръбнака на бъдещия старт в Щатите от календара на WRC.

Естествено, автомобилните производители, които участват в WRC имат сериозно желание календарът да включва и старт в Щатите, тъй като за тях местният пазар е изключително важен, ако не и най-важният.

Латвия ще дебютира в WRC през 2024
Латвия ще дебютира в WRC през 2024

“Важно е WRC да има кръг на всеки континент, но ще е супер ако имаме състезание в САЩ - обясни шефът на тима на Тойота Яри-Мати Латвала. - Но в Щатите живеят 300 милиона човека, местният автомобилен пазар е голям и мисля, че е важно да имаме рали там.”

Пуснаха денонощен рали тв канал
Пуснаха денонощен рали тв канал

Годишните продажби на нови коли в Щатите са около 3 милиона, така че логиката на Тойота, Форд и Хюндай е разбираема.

Най-после: WRC календарът е готов!
Най-после: WRC календарът е готов!

“Заради връзката ни с Форд е излишно да казвам колко е важно за нас да имаме рали в Щатите - допълни тим босът на М-Спорт Ричард Милнър. - Но по-важното е да присъстваме в Северна Америка, за да се развива спортът на този пазар, тъй като в момента там отсъстваме.”

Лапи и Ожие в битка за победата в Мексико
Лапи и Ожие в битка за победата в Мексико

Шефът на Хюндай Сирил Абитебул е вече добре запознат с влиянието, което има Америка върху автомобилния спорт.

Кошмарно начало на рали "Мексико" за М-Спорт
Кошмарно начало на рали "Мексико" за М-Спорт

“Американският пазар е №2 в света и е много важен за всеки глобален автомобилен производител - обясни французинът. - Във Формула 1 беше ясно, че ако искаш да изградиш спорт в световен мащаб, то трябва да присъстващ в Щатите, където има фантастични маркетингови възможности за развитие на спорта.”

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички