В своята славна кариера във Формула 1 Фернандо Алонсо има не едно и две значими постижения, включително две световни титли и 32 победи.
С преминаването си в Астън Мартин за началото на сезон 2023, който ще бъде неговият 20-ти в спорта, испанецът ще изравни постижение, което до сега беше постигано единствено от датския пилот Кевин Магнусен.
Става дума за това, че Алонсо ще стане едва вторият пилот след Магнусен, който ще управлява коли, задвижваши от четирите различни доставчици (Ферари, Хонда, Рено и Мерцедес) на двигатели от началото на турбо-хибридната ера, която стартира през 2014, по време на състезателни уикенди. Алонсо има опит с Ферари (2014), Хонда (2015-2017) и Рено (2018, 2021-2022), но никога до сега не е изпробвал задвижващата система на Мерцедес.
Магнусен пък има опит с Мерцедес (2014), Хонда (2015), Рено (2016) и Ферари (2017-2020, 2021-2022). Датчанинът обаче се е състезавал със само три от тях, тъй като в своето единствено участие през 2015, като заместник на Алонсо в Австралия, неговият двигател се повреди още преди старта.
Това означава, че при своя първи старт за сезона Алонсо ще стане първият пилот, състезавал се с всички задвижващи системи от началото на турбо-хибридната ера. В миналото испанецът има един сезон с двигател на Мерцедес, по време на първия му престой в Макларън през 2007, но това бе по време на V8 ерата, когато моторите бяха атмосферни.
Друг пилот, които е бил близо до участие и с четирите производителя е Себастиан Фетел, който не е изпробвал само агрегатите на Хонда. Германецът има стартове с Рено (2014), Ферари (2015-2020) и Мерцедес (2021-2022). Ромен Грожан също е с постижение 3 от 4 – Рено (2014), Мерцедес (2015) и Ферари (2016-2020). В началото на този сезон то ще бъде изравнено и новия пилот на Хаас Нико Хюлкенберг, за когото това ще е дебют с Ферари, след като до момента той се е състезавал с Мерцедес (2014-2016, 2020, 2022) и Рено (2017-2019).
Снимки: twitter.com/AstonMartinF1 | Снимки: Gettyimages