В Мерцедес все още не са убедени, че новите правила подобряват състезанията

В Мерцедес все още не са убедени, че новите правила подобряват състезанията

Въпреки че Формула 1 регистрира увеличение с приблизително 30% в броя изпреварвания в хода на сезон 2022 спрямо 2021 в Мерцедес все още не са изцяло убедени, че новите технически правила допринасят за по-добрите състезания.

Голямо увеличение в количеството изпреварвания във Формула 1 през 2022 спрямо 2021
Голямо увеличение в количеството изпреварвания във Формула 1 през 2022 спрямо 2021

В началото на 2022 година Формула 1 въведе нови аеродинамични правила, чиято цел беше да се елиминира мръсният въздух зад всяка една кола. Това съответно улесни работата на следващия пилот в завоите, но и ограничи ефекта на въздушното изтегляне на правите. Именно това кара техническият директор на Мерцедес Майк Елиът да вярва, че новите правила не са отговорили изцяло на очакванията, които имаше към тях. 

„Лично аз, може би защото ние нямахме най-добрата кола, но не съм голям фен на новите правила. Ако погледнем каква беше тяхната цел, а именно по-лесни изпреварвания, те определено улесниха следването в завоите.

„Но, поне по мое мнение, това се случи за сметка не въздушната струя на правите, която е доста по-слаба сега. Затова според мен няма особена промяна, просто ние имаме различни правила, с които трябва да се съобразяваме“, обясни Елиът.

Норис разкри един негатив на новите правила във Формула 1
Норис разкри един негатив на новите правила във Формула 1

Сходно мнение като това на Елиът наскоро сподели и пилотът на Макларън Ландо Норис, които също заяви, че сега ефектът на въздушното изтегляне на правите е доста по-слаб. Според британския пилот новите правила са превърнали пистата „Спа“ в Белгия в една от най-трудните за осъществяване на изпреварване, след като в миналото тя бе сред най-лесните.

На фона на изказванията на Елиът и Норис статистиката, публикувана от официалния доставчик на гуми във Формула 1 – Пирели, ясно показва, че през 2022 година е имало с цели 186 изпреварвания на пистата повече спрямо 2021. Това означава, че броя успешни маневри се е увеличил със средно 8.5 във всяко едно състезание, като в това число влизат и спринтовете. И през 2022, и през 2021 календарът на Формула 1 включваше 22 състезателни уикенд, а в три от тях имаше и спринтова дистанция в съботния ден.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички