Вчера техническият гений на Формула 1 Ейдриън Нюи навърши 64 години и въпреки, че няма намерение скоро да се оттегля от спорта, в Ред Бул се подготвят за деня, в който няма да могат да разчитат на британеца.
Нюи има важна роля за успехите на тима от 2006 година насам, когато започна работа в Милтън Кийнс, но шефът на тима Кристиан Хорнър призна, че вече е било обсъждано как отборът ще продължи да работи без инженера. Преди да се захване с болидите на Ред Бул Нюи създаде автомобили, с които световни титли печелеха пилотите на Уилямс и Макларън.
„Ясно е, че това е перспектива, която сме обсъждали от известно време насам – обясни Хорнър пред австралийската медия Speedcafe. – Ролята на Ейдриън като главен технически директор се разви със създаването на департамента Advanced Technologies и работата по хипер автомобила RB17, който обявихме по-рано през годината. Ейдриън работи по различни проекти и това означаваше, че хора от неговия екип трябва да започнат да поемат повече отговорности.”
Хорнър: Фетел повлия много на моята кариера
Хорнър посочи и как върви това преразпределение на задачите.
Доктор Марко: Още няма решение за моторите на Ред Бул
„На първо място е Пиер Ваше, който е технически директор и техническият екип – обясни Хорнър. – Те вършат отлична работа и Ейдриън работи отлично с тях. Той има енциклопедични знания, но е страхотно да видим, че техническият ни департамент се развива и какви резултати постигат.”
Верстапен: Имах проблеми с адаптацията към новите коли
Хорнър отново заяви, че сезон 2023 ще е по-труден за Ред Бул, тъй като тимът ще има право на 10% по-малко време в аеродинамичния тунел за развитието на новия си автомобил.
Защо Нюи се е срамувал от RB18?
„Трябва да сме максимално ефективни – обясни британецът. – И трябва да избираме много внимателно задачите, които да изпълняваме в тунела. Да видим как ще се справим”
Снимки: Gettyimages