Болидът RB18 спечели 17 от 22-те състезания във Формула 1 през 2022 година. Въпреки това дизайнерът на тази доминанта кола Ейдриън Нюи разкри, че началото на година се е срамувал от работата, която той и екипът му са свършили при създаването на колата.
Основната причина за срама на легендата на Формула 1 Нюи е бил фактът, че RB18 бе с цели 20 килограма над минималното тегло от 798 килограма в началото на годината. Постепенно обаче инженерите в Милтън Кийнс успяха да улекотят болида на Макс Верстапен и Серхио Перес и във втората половина на година той беше категорично най-добрията на стартовата решетка.
Нюи вече харесва новите технически правила
„Много неща се събраха и увеличиха теглото – каза Нюи пред Auto Motor und Sport. – Новите (18-инчови) гуми се оказаха по-тежки от очакваното. Когато развиваш една кола работиш с някакви приблизителни стойности. Ние мислехме, че ще сме близо до минималното тегло, но всъщност бяхме много над него.
„Имахме проблеми със страничния краштест и трябваше да подсилим колата, а това я направим още по-тежка. Някои части бяха твърде тежки, защото бяха сглобени в последния момент. Освен това имаше и няколко глупави грешки. Поставката за крака беше с килограм по-тежка, защото бе изработена прибързано.
„Колата ни беше много трудна за настройване в началото на сезона. За нас ограниченият работен прозорец беше слабост и ние работихме конкретно върху това. Освен това успяхме да направим колата по-лека. Това не само помага с темпото в една обиколка, но и натоварва по-малко гумите, с което подобрят тяхната издръжливост“, добави още Нюи.
Снимки: Gettyimages