Баная все още не е решил дали ще използва №1 през 2023 година

В неделя Франческо Баная спечели своята първа световна титла в MotoGP, след като завърши на 9-то място в Гран При на Валенсия. Италианецът стига до трофея след като направи може би най-големия обрат в цялата история на моторните спортове. 

В средата на кампанията той изоставаше с цели 91 точки от защитаващия своята титла от 2021 година Фабио Куартараро. В последвалите девет старта обаче Баная спечели с цели 114 точки повече от пилота на Ямаха и пристигна във Валенсия с комфортен аванс от цели 23 пункта. Така той можеше да си позволи да завърши в топ 14, за да спечели титлата, което той стори безпроблемно. 

„Само за половин час“ Баная не е вярвал, че ще спечели титлата през 2022 година
„Само за половин час“ Баная не е вярвал, че ще спечели титлата през 2022 година

Като световен шампион италианецът има пълното право да използва №1 на своя мотор през 2023 година. В интервю пред The Race във вторник самият Баная заяви, че все още не е решил дали ще предприеме този ход, или отново ще заложи на своя титулярен №63.

„Радвам се, че имам този проблем. Напълно честно ще трябва да помисля много върху това, защото не всеки получава правото да използва №1. Но използването на този номер носи и голяма доза напрежение. Винаги съм се възхищавал на пилоти с №1. Ще видим, изборът е труден“, каза световният шампион.

Баная: Най-трудното състезание в живота ми
Баная: Най-трудното състезание в живота ми

Последният пилот в MotoGP, който използва №1 бе Кейси Стоунът, който направи това през 2012 година. Четири години по-рано австралиецът отново бе с №1, след като спечели своята първа титла в Дукати. Освен него само Ники Хейдън през 2007 и Хорхе Лоренцо през 2010 са използвали №1 през последните 20 години. 

При спечелването на своята втора и трета титла през 2012 и 2015 Лоренцо запази №99, Валентино Роси пък никога не е изневерявал на своя легендарен №46, както стори и Марк Маркес със своя №93. Последните двама световни шампиони Жоан Мир и Фабио Куартараро също избраха да запазят своите тутилярни номера, съответно 36 и 20 през 2021 и 2022 година.

За последно №1 бе част от керваната на MotoGP през 2015 година, когато Тито Рабат избра да се състезава с него в Moto2, след като година по-рано бе спечелил титлата. 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти