Докато всички в падока на Формула 1 коментират Ред Бул и тавана на бюджетите във Формула 1, пилотът на Ферари Шарл Леклер избра да изкоментира една друга тема, която излезе на дневен ред след Гран При на Япония. Монегаскът изказа своето мнение относно голямото объркване, което настъпи в минутите след състезанието на „Сузука“ и несигурността дали Макс Верстапен е световен шампион, или не.
Припомняме, че заради дъжда в Япония пилотите направиха само 28 от предвидените 53 обиколки преди да изтече лимитът от 3 часа, в които да се проведе надпреварата. След финала дори отборите не бяха сигурни колко точки ще получат техните пилотите, като всички смятаха, че победителят ще вземе 19, втория 14, третият 12 и така до 1 точка за завършилия на десето място.
Защо Верстапен спечели титлата, въпреки че направи само 28 обиколка в Япония?
Тъй като обаче надпреварата не завърши с червен, а с кариран флаг, според правилника на пилотите се полагаха пълния набор от точки, който те получават във всяко едно състезание, в което биват направени всички обиколки. Така след наказанието от 5 секунди на Леклер, което го смъкна от второ на трето място, Верстапен стана шампион, но ако бе използвана скалата 19-14-12-10-8-6-4-3-2-1 нидерландецът нямаше да спечели короната в Япония.
Хорнър атакува правилото, което даде титлата на Макс
„Беше странно, защото когато казаха на Макс, че е шампион той ме погледна и ми каза 'не, не съм'. Аз бях 'може би си, щом го казват'. За нас не беше ясно. След състезанието имаше много неща, които не бяха ясно за нас. Колко точки се вземат, имам ли наказание, или не. Беше такова – объркано.
„Аз вярвам, че ние трябва да сме по-добри в това. Сигурен съм, че ще има дискусии в следващите състезания, за да се подобрим“, каза Леклер преди началото на уикенда в САЩ.
Снимки: Gettyimages