Ръководителят на отбора на Ферари Матиа Биното изрази своето мнение, че пилотите във Формула 1 трябва да разполагат с повече двигатели в рамките на един сезон, отколкото в момента. През последните години всички пилоти имат правото да използва по три двигателя с вътрешно горене, турбо компресора, MGU-H и MGU-K компоненти, както и две електроники и батерии на сезон.
За тимовете обаче е невъзможно да се поберат в тези сериозни ограничения на правилника, без чувствително да компрометират своето предиставяне в състезателните уикенди в края на годината. Именно поради тази причина те умишлено използват допълнителни компоненти в рамките на уикендите, които се провеждат на писти, на които изпреварванията са по-лесни.
Най-често пилотите изтърпяват такива наказания на „Спа“ и „Монца“, какъвто бе случаят и през тази година. И докато в Белгия нямаше съществени промени при оформянето на стартовата решетка след квалификацията, то в Италия този процес отне близо 4 часа.
![Ето кои са всички наказани пилоти преди квалификацията в Италия](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/10092022/7f0133f4-8b7f-4cd2-bab5-5a09ae85bf0a.jpg?operations=autocrop(478:270))
Ето кои са всички наказани пилоти преди квалификацията в Италия
Това голямо забавяне накара Биното да призове ФИА да увеличи малко ограниченията, особено с оглед факта, че календарът през следващите години най-вероятно ще включва цели 24 състезания.
![Волф: Няма по-добри наказания за използването на допълнителни двигатели](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/17092022/87813a24-3b49-444f-b532-d4e890b3ce6a.jpeg?operations=crop(305:506:2705:1856),fit(478:270))
Волф: Няма по-добри наказания за използването на допълнителни двигатели
„Причината оформянето на решетката да отнеме толкова време бе различните интерпретации на наказанията и тяхното прилагане. Това не е точно описано в правилника. Това е нещо, което ще трябва да коригираме за в бъдеще. Не само прилагането на правилата, но и количеството наказания, които търпим в момента.
„За феновете е трудно да виждаш кола да печели квалификацията, но след това да стартира по-назад заради наказание. Може би три двигателя на сезон са твърде малко, може би трябва да преосмилим това ограничение“, каза Биното.
![Сайнц: Формула 1 трябва да преосмисли наказанията на стартовата решетка](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/15092022/a83ae963-011c-4bdb-bef6-297943c6de75.jpg?operations=crop(0:0:3580:2013),fit(478:270))
Сайнц: Формула 1 трябва да преосмисли наказанията на стартовата решетка
Правилникът във Формула 1 предвижда наказания за използването на допълнително компоненти от задвижващата система в рамките на сезона, като първата допълнителна бройка носи наказание от 10 места назад на стартовата решетка, а всеки следващ – 5. Ако даден пилот натрупа 15 или повече позиции наказание в рамките на един уикенд, то той автоматично бива пратен да стартира от дъното на стартовата решетка. В случай, че има двама или повече пилоти с подобни санкции, то те биват подредени в дъното на решетката спрямо класирането си в квалификацията.
Снимки: Imago