Пилотът на Ферари Карлос Сайнц изрази своето мнение, че Формула 1 трябва да преосмисли начина, по който се прилагат наказанията на стартовата решетка в шампионата. Изказването на испанеца идва след случилото се в Гран При на Италия през уикенда и огромното забавяне при оформянето на стартовата решетка.
Както е известно от Международната автомобилна федерация (ФИА) публикуваха вида на стартоваат решетка близо 4 часа след края на квалификацията в събота. Обикновено това се случва в рамките на час след завършека на сесията за място.
Голямото забавяне бе породено от множеството и различни по вид наказания, с които бяха санкционирани общо деветима пилоти. Най-голям проблем създаде това на Макс Верстапен, които бе преместен с 5 места назад, но трябваше да спечели цели три позиции след своята санкция, тъй като след нея пред него имаше още трима наказани пилоти.
Ето кои са всички наказани пилоти преди квалификацията в Италия
В крайна сметка световният шампион стартира седми, след като завърши втори в квалификацията, като това е в резултат на новата политика на ФИА. Тя има за цел пилотите да изтърпяват своите наказания в максимално голям размер.
Според Сайнц обаче подобно забавяне носи лоша слава на Формула 1 и прави правилата много объркващи за обикновените фенове.
От ФИА обясниха защо Гран При на Италия завърши зад колата за сигурност
„Това показа, че Формула 1 има още върху какво да работи, когато говорим за тези 2-3 ситуации, в които изпадаме веднъж или два пъти всяка година. Ние трябва да сме сигурни, че като спорт реагираме добре, поставяме спорта като наш основен приоритет и сме сигурни, че всичко се прави по един честен начин“, каза испанецът.
Джордж Ръсел от Мерцедес също коментира казуса с наказанията за използване на повече от разрешените компоненти в задвижващата система в рамките на сезона. Британецът ги определи като „нож с две остриета“ в мисията на ФИА да направи Формула 1 по-устойчива.
Верстапен спечели в Италия, стратегията лиши Леклер от шанса за нова победа на "Монца"
„Това е нож с две остриета. Очевидно ни се опитваме да направи Формула 1 по-устойчив спорт, постоянно намаля разрешение брой части и двигатели, които можем да използваме, а състезанията стават все повече и повече. Имаме три двигателя за 22 състезания, не знам колко километра на двигател са това, но са много. Нормано е да има повреди при такова натоварване. Трябва да се измисли решение“, заяви Ръсел.
Снимки: Gettyimages