Ферари налага вето на промените срещу подскачането?

Острата реакция на шефа на Ферари Матиа Биното срещу намесата на ФИА в дискусията за ограничаване на подскачането на автомобилите беше подкрепена и от Кристиан Хорнър от Ред Бул. Тези два тима се справиха най-успешно с подскачането на новите автомобили, без да жертват представянето на пистата. На точно обратния полюс беше Мерцедес, поне до състезанието в Канада и затова пилотите на тима, особено Люис Хамилтън, постоянно се оплакваха от силните болки заради подскачането, когато към тях се присъединиха още пилоти, в дискусията се включи и ФИА.

Но това веднага срещна отпор - Биното и Хорнър посочиха, че промените в техническите правила не могат да се правят с директиви, а си има утвърден начин за лансирането им.

Освен това, в италианската преса вече се появи “изтичане” на информация от Маранело, че ако усилията на Мерцедес и ФИА за решаване на проблема чрез промени в правилата, то Ферари ще упражни позабравеното си право на вето върху такива промени на регулациите на спорта. Точно правото на вето на Ферари, наследено още от Енцо Ферари, беше един от проблемите при обсъждането на последния договор “Конкорд”, но в крайна сметка италианците си го запазиха. За последно ветото беше използвано през 2020 година, когато Биното призна, че Ферари са прибегнали до него, за да не допуснат Тото Волф да оглави Формула 1, каквото е било желанието на Либърти Медия и това позволи избирането за главен изпълнителен директор на световния шампионат на Стефано Доменикали.

Хорнър атакува Мерцедес и Волф
Хорнър атакува Мерцедес и Волф
Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички