От началото на сезона във Формула 1 почти всички отбори се оплакват, че новите коли са твърде тежки, по-инертни и по-трудни за каране. По време на предсезонните тестове пък стана ясно, че колите на 9 от 10-те отбора в световния шампионат са над минималното тегло, което беше повишавано на няколко пъти през зимата и точно преди първото състезание в Бахрейн.
В Ред Бул темата за тежката кола присъства постоянно от първия тест насам, но едва сега доктор Хелмут Марко коментира колко точно са излишните килограми.
“Колата ни е твърде тежка - обясни моторспорт съветникът на Ред Бул, цитиран от вестник Marca. - Ако си с 10 килограма над минималното тегло, което означава, че на пистата в Саудитска Арабия само от това губиш между три и четири десети от секундата на обиколка. Намаляването на теглото на колата означава използването на по-скъпи материали, които са по-леки, както и производството на нови части. За да останем в рамките на тавана на бюджета ще трябва да комбинираме олекотяването на колата със следващите сериозни подобрения по нея. Не можем да си позволим да произвеждаме едни и същи части два пъти.”
9 от 10 коли във Формула 1 имат нужда от диета преди сезон 2022
ФИА не публикува данните за теглото на автомобилите, измерено по време на техническите прегледи преди началото на състезателния уикенд. Преди Бахрейн минималното тегло на колите във Формула 1 беше повишено на 798 килограма.
Ред Бул: Макс може да се измъкне от новия договор
Според непотвърдена информация теглото на RB18 е 802 килограма, а последното потвърдено тегло на F1-75 на Ferrari е точно 798 килограма, като това е измерено след края на тестовете в Барселона.
Снимки: Gettyimages