Ред Бул: Макс може да се измъкне от новия договор

В новия договор на Макс Верстапен с Ред Бул има “клауза за бягство”, според която пилотът може да си тръгне предсрочно, ако тимът не успее да му осигури конкурентноспособен автомобил. Това призна съветникът на отбора доктор Хелмут Марко.

Световният шампион във Формула 1 подписа преди началото на сезон 2022 нов договор, според който ще остане в тима поне до края на 2028 година. Това е най-дългият договор в момента във Формула 1, като е по-дълъг от сделките на Шарл Леклер с Ферари и на Ландо Норис с Макларън.

Новият договор на Макс осигурява възможност на Ред Бул да работи с пилота, стига обаче тимът да не “катастрофира”, обясни доктор Марко.

“Катастрофата”, за която говори бившият пилот е представянето на Ред Бул през 2014 година, когато след 4 поредни сезона доминация тимът завърши сезона на 296 точки зад Мерцедес. Това беше първият сезон от новата турбо ера в историята на Формула 1, като действащият тогава шампион Себастиан Фетел не успя да спечели нито едно състезание. Така в края на 2014 Фетел напусна Ред Бул и премина във Ферари.

Верстапен: Гумите продължават да ни ограничават в битките
Верстапен: Гумите продължават да ни ограничават в битките

“Ако Ред Бул допусне същата катастрофа като през 2014, то разбира се, че има клауза за бягство, която ще позволи на Макс да си тръгне предсрочно”, обясни доктор Марко.

Другата седмица Volkswagen казва за Формула 1?
Другата седмица Volkswagen казва за Формула 1?

Той допълни, че дългосрочният договор на Макс с Ред Бул може да има значение при убеждаването на VW Group да влезе във Формула 1 и тимът да работи с една от двете марки на гиганта: Порше или Ауди.

Д-р Марко: Може да загубим Гасли ако не му дадем втори шанс в Ред Бул
Д-р Марко: Може да загубим Гасли ако не му дадем втори шанс в Ред Бул

“Макс е важен елемент в голямата шахматна партия, която се играе преди началото на сезон 2026 - допълни Марко. - Когато имаш пилот като Макс, това са добри новини за потенциалните ни партньори. Дискусията продължава, още нищо не е решено. Но е логично, ние да сме най-атрактивният партньор за всеки нов автомобилен производител, който влиза във Формула 1.”

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички