Новобранец с първа победа в MotoGP след майсторско каране в Щирия

Новобранец с първа победа в MotoGP след майсторско каране в Щирия

Новобранецът в MotoGP Хорхе Мартин от тима на Pramac Ducati завоюва своята първа победа в кралския клас, след като триумфира в надпреварата за Гран При на Щирия.

Младият испанец потегли от първата позиция в надпреварата на „Ред Бул Ринг“ и с едно майсторско каране той стигна до успеха с аванс от 1.5 секунди спрямо световния шампион Жоан Мир (Suzuki). Трети на подиума се качи лидерът в световния шампионат Фабио Куартараро (Yamaha), като по този начин той увеличи своя аванс на върха в генералното класиране.

Първото от две поредни състезания на австрийска територия бе прекъснато в третата му обиколка след инцидент между участващия с „уайлд кард“ тестови пилот на КТМ Дани Педроса и Лоренцо Савадори (Aprilia) на третия завой. Там испанецът загуби контрол над своя мотоциклет и падна от него, като самата машина остана в средата на пистата и бе ударена от Савадори. Това доведе до пропукване на резервоара на KTM-а, което не остави друг избор на организаторите, освен те да развеят червените знамена. 

След близо половин час на почистване на пистата, надпреварата бе подновена, като след рестарта Мартин бе над всички и не остави съмнения кой бе господарят на „Ред Бул Ринг“ днес.

Официално! Валентино Роси каза „Край“
Официално! Валентино Роси каза „Край“

Старт на състезанието! Най-доброто потегляне направи Франческо Баная (Ducati), който поведе в първия завой, но загуби спринта до третия завой и така се върна зад Мартин. Трети зад двете Ducati-та се движи световният шампион Мир, който се възползва от новото стартово приспособление на Suzuki и успя да спечели две позиции в първите завои.

В края на щурите първи две обиколки начело бе Баная, пред Мартин и Куартараро, а четвърти се движеше Мир. Точно зад световния шампион бе и Маверик Винялес (Yamaha), който водеше зад себе си и Марк Маркес (Honda). 

Червен флаг! След тежък инцидент между Лоренцо Савадори и Дани Педрос и два горящи мотора на третия завой организаторите нямаха друг избор, освен да спрат надпреварата.

Прекъсването на състезанието бе продължително, тъй като по цялата писта имаше разлято гориво от мотора на Педроса.

Добрата новина е, че и Педроса и Савадори са невредими след този инцидент, въпреки че пилотът на Aprilia имаше нужда от бърз преглед.

Драма преди рестарта не липсваше, тъй като машината на Винялес загасна в началото на загряващата обиколка и той трябваше да потегли от бокса.

Рестарт на състезанието! Този път Мартин направи по-добро потегляне и запази първата си позиция, която обаче загуби от тръгнали четвърти Джак Милър (Ducati) на третия завой.

До третата позиция отново успя да се изкачи Мир, а четвърти зад него се движеше Куартараро. Марк Маркес не съумя да повтори своя силен старт и се смъкна до десетото място, а в началото на втория тур испанецът обърка спирането за първия завой и потъна с още четири места.

До края на втората обиколка Мир успя да изпревари Мартин в спора за втората позиция и световният шампион се залепи за ауспуха на лидера Милър. Той обаче нямаше отговор за мощта на Ducati на дългата права между завои едно и три и така загуби второто място от Мартин в третия тур.

След три обиколки челната петица, състояща се от Милър, Мартин, Мир, Куартараро и Йоан Зарко (Pramac Ducati) се бе откъснала на близо секунда пред петия Алекс Маркес, който водеше със себе си своя съотборник в LCR Honda Такааки Накагами.

В средата на четвъртия тур Милър допусна грешка и загуби две позиции спрямо Мартин и Мир.

На спирането на третия завой в седмата обиколка Куартараро атакува Милър за третото място, но австралиецът не остави шанс на лидера в шампионата в спринта до четвъртата крива и си върна позицията. Куартараро обаче не се отказа и с по-голямата гъвкавост на своята Yamaha той все пак затвърди изпреварването си в петия завой.

След десет тура двамата лидери Мартин и Мир имаха аванс от 1.8 секунди спрямо Куартараро, който пък бе плътно преследван от Милър и Зарко.

По-назад в колоната Педроса, който се включи в състезанието при рестарт въпреки падането си преди неговото спиране, се бореше ужесточено с Икер Лекуона (Tech 3 KTM) и Енеа Бастианини (Esponsorama Ducati) за местата между 13-то и 15-то.

В челото в средата на дистанцията авансът на Мартин и Мир спрямо Куартараро достигна внушителните 2.6 секунди. Самите лидери не спираха да си разменят бързи сектори, като Мартин бе по-бърз в първите два, които са изпълнени с дълги прави, а Мир в последните по-начупени два.

Миналогодишният победител в Гран При на Щирия Мигел Оливейра напусна състезание в неговата 14 обиколка заради технически проблем в двигателя на неговия KTM.

В 17-та обиколка лидерът Хорхе Мартин бе предупреден от рейс контрола за прекомерно много си излизания извън очертанията на трасето. При още две подобни нарушения в оставащите десет обиколки испанецът щеше да бъде принуден да мине през дългата обиколка, която на „Ред Бул Ринд“ се намира в зоната за сигурно на първи завой и е една от по-дългите такива в шампионата.

Обиколка по-късно Милър загуби всякакви шансове за подиума след като допусна грешка в седмия завой и се озова на земята. Все пак австралиецът успя да се върне в надпреварата, макар и на позиция извън зоната на точките и той се прибра в бокса, където паркира своето Ducati.

В спора за победата седем тура преди карирания флаг Мартин бе отворил преднина от 0.6 секунди спрямо Мир, който пък имаше комфортните 4.9 секунди аванс спрямо Куартараро. Самият французин водеше с 2.5 секунди спрямо своя сънародник Зарко.

В 22-та обиколка световния шампион Мир допусна грешка в третия завой и удвой своя пасив спрямо Мартин, като той набъбна на 1.3 секунди.

Край на състезанието! Хорхе Мартин с първа победа в своята кариера, световният шампион Жоан Мир с четвърти подиум през сезона на втора позиция, а Фабио Куартараро увеличи своя аванс на върха в генералното класиране с третото си място в Гран При на Щирия.

За Мартин днешната победа е изключително сладка, тъй като тя идва след изключително тежка контузия в началото на кампанията. Испанецът падна по време на тренировките за Гран При на Португалия през април и трябваше да пропусне общо четири старта от първия си сезон в кралския клас.

В спора за титлата след края на десетия от общо 18 старта за сезон 2021 Куартараро има аванс от 40 точки спрямо Зарко, който днес завърши шести след проблеми в износването на неговата задна гума в заключителните турове. Трети пък с пасив от 51 пункта е световният шампион Мир. 

Сезон 2021 в MotoGP продължава следващата седмица с надпреварата за Гран При на Австрия, която отново ще се проведе на „Ред Бул Ринг“.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички