С парад с участието на 120 автомобила BMW Серия 8 феновете на емблематичния модел отбелязаха 25-ата годишнина от рождението му в Мюнхен.
BMW Серия 8 е ярко открояващ се модел в историята на Купетата на BMW, която датира от 30-те години на миналия век. С изчистен дизайн, автомобилът обозначен с E31 от своя производител, хвърля ръкавица на най-добрите спортни купета в света с дързък дизайн, авангардна елегантност, завладяващи възможности и многобройни иновации, съчетани с изискан лукс.
BMW 850i, представен през 1989 г. на Международното автомобилно изложение Франкфурт, е демонстрация на експертния потенциал на мюнхенския производител, както по отношение на създаване на нова модерна линия в дизайна, така и в сферата на високотехнологичните разработки, които правят своя дебют в автомобилната индустрия. Дизайнът на клиновидната каросерия - подчертан от поразително дългия преден капак (приютил прибиращите се фарове), плавни линии, липсваща В -колона и рязко отсечена задница - демонстрира едновременно динамиката и благородната природа на новото купе.
В допълнение BMW 850i, е едва вторият автомобил в следвоенната германска история, след луксозния Седан BMW 750i въведен на пазара две години по-рано, който се задвижва от 12 - цилиндров двигател. Моторът с обем от пет литра развива мощност от 220 кВт/ 300 к.с. и максимален въртящ момент от 450 Нм, като ускорява, тежащия 1790 кг. автомобил с 2 +2- места, от 0 до 100 км / ч за 6.8 сек.
Предаването на мощността от двигателя към задните колела е поверено на шестстепенна механична скоростна кутия, специално разработена за BMW 850i или четиристепенна автоматична трансмисия, а неговата иновативна интегрална задна ос с петраменно окачване се монтира за първи път в луксозното купе. Automatic Stability Control + Traction (ASC + T), сервоуправление с променливо, в зависимост от скоростта, подпомагане на усилването и Системата Electronic Damper Control, въведена като опция през пролетта на 1990 г., са сред детайлите, които оформят идентичността на BMW Серия 8 и превръщат модела в олицетворение на идеалната машина за шофиране.
Сред другите нови характеристики на BMW Серия 8 са предпазни колани интегрирани в седалките, електрически регулируема кормилна колона с функция за запаметяване, автоматично затъмняващо се огледало за обратно виждане, централното заключване с дистанционно управление и бордови компютър. Мултиплекс електрическа система, за първи път с възможност за пренос на данни от няколко различни системи по една и съща инфраструктура повишава надеждността и намалява на теглото. Както предните, така и задните странични стъкла на луксозното купе могат да бъде напълно свалени. Друга нововъведение, е автоматичното прибиране и повдигане на предните стъкла при отваряне и затваряне на вратите, което осигурява по-плътно затваряне и по-високо ниво на шумоизолация от вятъра.
Втората версия, с 12-цилиндров двигател, е добавена към моделната гама през 1993 година. С обем увеличен до 5.6 литра, двигателят на флагмана BMW 850 CSi постига мощност от 280кВт/ 381 к.с. и максимален въртящ момент от 550 Нм. Спринта от 0 до 100 км/ ч сега отнема по-малко от шест секунди. Отчитайки тези повишени стойности в BMW 850 CSi е вградена нова система, подпомагаща динамичното шофиране, която включва в себе си активно управление на задната ос. При нея задните колела реагират според скоростта на движение и ъгъла на завъртане на предните колела, за да оптимизират надлъжната устойчивост при динамично взимане на завои и резки промени на посоката. Електрохидравличната система в BMW Серия 8 е предшественик на Интегралното Активно Управление в актуалните модели BMW Серия 7, BMW Серия 6 и BMW Серия 5.
С въвеждането на пазара на BMW 850 CSi, съществуващият модел е преименуван на BMW 850 Ci и са направени целенасочени модификации на дизайна. В стандартното оборудване е включена по една въздушна възглавница за водача и пътника на предната седалка, инфрачервено дистанционно управление и сгъване на облегалките на задните седалки. Динамичен контрол на стабилността(DSC) се предлага като опция, а автоматичната трансмисия вече е оборудвана с адаптивен контрол. През есента на 1994 г. е направена промяна в моторизацията за модела: BMW 850 Ci вече се задвижва от 5.4 -литров V12 двигател с мощност от 240 кВт/326 к.с., който по желание, може да бъде комбиниран с нова петстепенна автоматична трансмисия. Добавен е и нов стартов модел BMW 840 Ci с четирилитров V8 двигател с мощност 210 кВт/ 286 к.с., който осигурява възможност за спортна първа среща със света на луксозните купета на BMW.
През 1995 г. BMW Серия 8 вдъхновява британския художник Дейвид Хокни за участието му в проекта BMW Art Cars. BMW 850 CSi, което той създава представлява артистичен поглед върху прозрачността. Хокни добавя стилизирани всмукателни колектори върху капака на двигателя и силуети на водача и кормилна колона на шофьорската врата, а дакелът му Стенли е нарисуван върху задния панел, като пътник на задната седалка.
Общо 30 621 автомобила BMW Серия 8 са произведени до 1999 г., 24 от които ръчно изработени във фабриката на BMW Рослин в Южна Африка. Повече от две трети от всички произведени автомобили BMW Серия 8 Купе са 12-цилиндрови модели, а само един от всеки шест са оборудвани с шестстепенна механична скоростна кутия. 1510 екземпляра се падат на върховия модел BMW 850 CSI, който се предлага единствено с ръчна скоростна кутия, в съответствие със своя особено спортен характер.