От вчера надвечер до днес по обед, преди окончателно да е завършен техническият преглед на автомобилите, списъкът на заявките за 49-ото рали България се сви с 4 екипа. Предварително бе ясно, че претендентът за титлата в 2WD Антон Титов (Мегапорт Рейсинг, Citroen DS3 R3 Max) ще замине за Щатите, което налага неговия бизнес.
В листата на регистрираните беше също и неговият съотборник Христо Геров (Hyundai i20 Coupe), срещу чието име не бе посочен навигатор, а по-късно стана ясно, че и той напуска състезанието още преди то да е стартирало.
Син и баща Попови - Виторио и Христо (Opel Corsa), будеха съмнение за регистрацията си още от самото начало, защото двамата в предишните състезания караха расовото варненско Renault Clio, взето от местния пилот Здравко Минев, съща записан в предстартовия списък.
Оказа се, че нито Попови, нито Минев ще се появят за техническия преглед, така че сега списъкът на заявените падна до 26 екипажа, 9 от които са от категорията Е - автомобили, които са извън европейските хомологации и състезаващи се единствено по правилата на националното първенство.
Днес, с първия бюлетин на директора на състезанието Александър Ковачев бе увеличена общата дистанция на рали България - от 566.93 км на 574.14 км.
Ако увеличаването на дистанцията само малко оскъпява участието на пилотите, то в същото време намалените с 1.78 км общата дължина на скоростните етапи ги ощетява. Причината е, че при дистанция над 150 км скоростни етапи, коефициентът по който се умножават точките е 1.6, а под този километраж, той става 1.4.
При сложния процес на изчисленията за разликите и точките, които екипажите са си поставили като цел, тези 0.2 могат да се окажа решаващи за класирането.
За едната промяна причината е ремонт в центъра на Варна, което променя и увеличава маршрута на колоната, а за другата - съображения на Комисията по сигурност относно първия скоростен етап в Албена, като целта е да не се увеличат рисковете около детски лагер, недалеч от скоростния етап Албена. От 5.96 км дистанцията за двата тура става 4.16 км.