Екипажът на Мегапорт Мирослав Ангелов и Еди Сивов трябваше да спечели титлата в националния рали шампионат още на предходния кръг в Сърбия, но нелепа грешка завърза интригата и остави развръзката за финалния старт. Ангелов излетя от пътя в последния етап и изтърва сигурна победа за българския шампионат, позволявайки на Тихомир Стратиев и Добрин Борисов (Peugeot 208 R2) да наваксат голяма част от изоставането си във временното класиране.
Въпреки пропуска Ангелов остава абсолютен фаворит заради превъзходството на своя автомобил. Имаше известни въпросителни дали резервните части на състезателната Skoda Fabia R5 ще пристигнат навреме, затова и Мегапорт пусна допълнителна заявка на името на Еди Сивов със стария автомобил на Ангелов – Peugeot 208 R2. Тя обаче се оказа излишна, тъй като ръководеният от Игнат Исаев екип възстанови пострадалата в Сърбия Skoda Fabia R5.
Ако Ангелов и Сивов бяха стартирали с миналогодишното Peugeot, задачата им щеше да бъде значително по-трудна, но и битката за първото място както на рали България, така и за шампионата, щеше да е изумителна заради изравнените възможности на техниката. През миналата година именно Ангелов и Сивов бяха най-големите конкуренти на шампионите Стратиев и Борисов, по повредата в двигателя на рали Сливен извади състезателите на "Мегапорт" от битката за титлата. Сега ролите са разменени. Стратиев и Борисов трябва да наваксат изоставането си от десет точки, което задължително минава през победа на рали България.
На теория тяхното Peugeot няма шанс срещу автомобилите с двойно предаване, но отсечките в Североизточна България са виждали и изключения. През 2015 г. Тодор Славов спечели рали Варна, което впоследствие се трансформира на рали България, с Renault Clio R3, като на финала парира атаките на Игнат Исаев с Mitsubishi Lancer Evo IX. За да повтори този сценарий обаче, Стратиев трябва да остави зад гърба си не само Ангелов, но и още три екипажа с представители на RC2 класа.
А единият от тях има зад гърба си една дузина титли. Осемкратният шампион Димитър Илиев и четирикратният Крум Дончев ще обединят усилия за предстоящата надпревара, като целта им със сигурност е да зарадват публиката, но и да се борят за победата. Представянето на двамата ще е изключително любопитно не само заради дългото им отсъствие, но и поради факта, че ще разполагат с напълно идентична техника, което ще направи възможно директното сравнение между пилотирането на Илиев и на Дончев.
Многократните шампиони на България обаче могат да се намесят единствено косвено в борбата за шампионската титла, докато Георги Василев и Стефан Добрев, също с Mistubishi Lancer Evo IX, имат шансове за спечелването й, макар и само теоретични. Екипажът на "Даниел Рейсинг", който спечели в Сърбия, е трети във временното класиране с 42.2 точки пасив и може да стигне до шампионското отличие единствено при отпадане и на Ангелов, и на Стратиев. Сходна е ситуацията и при четвъртите Йордан Атанасов и Янаки Янакиев (Mitsubishi Lancer Evo IX), които най-накрая откриха причината за постоянните проблеми с диференциалите и при чисто състезание може да изненадат дори и Ангелов.
Шансове за подиума в предстоящата надпревара има и екипажът на "Иномоушън Рейсинг" Станислав Владимиров и Чавдар Събев. Двамата пропуснаха по-голяма част от сезона заради инцидента на рали спринт Дряново в началото на сезона и ще направят всичко възможно, за да се реваншират на феновете си в края му. Достолепният Opel Astra категорично не е на нивото на останалите автомобили, които ще се борят в челото, но ако има състезание, на което Владимиров може да им се противопостави, то това категорично е рали България заради отличното познаване на отсечките.
49-ото издание на рали България стартира официално този петък на Морската гара във Варна от 16:30 часа, но същинското начало на надпреварата е в 19:00, когато започва суперспециалният етап в Албена.