От Тойота обясниха защо пренебрегнаха резервния си пилот за Льо Ман

Вчера отборът на Тойота обяви, че Хосе Мария Лопес ще заеме мястото на Майк Конуей в екипажа с №7 за „24-те часа на Льо Ман“ следващата седмица, тъй като британецът е получил контузия след падане с велосипед. Аржентинецът ще партнира на Камуи Кобаяши и заменилия го в състава на Тойота за този сезон Ник де Врийс.

Изборът на Лопес, който до края на миналата година бе част от екипа на Тойота в Hypercar, бе за сметка на официалния резервен пилот на японците Ритомо Мията. Фактът, че японеца няма никакъв опит на Льо Ман обаче е принудил Тойота да потърсят услугите на Лопес, който трябваше да кара за тима на Акодис АСП №87 в LMGT3 категорията.

Тойота със спешна промяна в пилотския си състав за "24 часа на Льо Ман"

Мястото на Лопес в екипа на Лексус ще бъде заето от Джак Хоуксуърт, който ще партнира на Такеши Кимура и Естебан Масон. Мията също ще участва в състезанието, но в LMP2 категорията с екипа на Cool Racing №37 заедно с Лоренцо Флукша и Малте Якобсен.

„Ритомо никога не е карал на Льо Ман и той ще бъде в швейцарския екип на Cool Racing в LMP2, а другата опция беше Печито. Проведохме дискусия в отбора, в която бяха включени Камуи (който е и ръководител на отбора) и Акио Тойода (председателят на Тойота) от Япония. Ние решихме, че най-доброто решение за всички, включително и за Ритомо, ще е Хосе да се качи в колата с №7“, обясни директорът на Тойота Газуу Рейсинг Европа Роб Льопен.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти