Във Формула 1 се надяват новите правила да помогнат на новите производители

През 2026 година във Формула 1 ще бъдат въведени нови двигатели, които ще запазят настоящата V6 турбо-хибридна формула, но с известни промени. Една от тях ще бъде премахването на MGU-H компонента, а освен това вече ще се разчита на по-голяма мощност от електро-мотора, отколкото бе досега.

Тези нови правила, които ще бъдат в комбинация и с нова правила за шаситата и аеродинамиката, вече привлякоха интереса на няколко производителя, които изявиха желанието си да влязат в спорта през 2026 година. Volkswagen Group със сигурност ще стори това чрез Ауди, а Порше също има интерес за влизането в спорта, въпреки пропадналите преговори с Ред Бул през миналото лято.

Този месец ще обсъждат правилата за 2026 във Формула 1

В миналото един от проблемите, които новите производители са имали при навлизането си във Формула 1 е бил наваксването на изоставането спрямо техните съперници, които разполагат с богат опит. Това бе най-видно при Хонда, които се завърнаха в спорта през сезон 2015, година след въвеждането на турбо-хибридните мотори.

Още от първия тест на японците с Макларън в края на 2014 обаче бе видно, че те изостават чувствително и с мощността, и с надеждността спрямо Рено, Ферари и Мерцедес, които вече имаха година зад гърба си с използването на новите мотори. Тази тенденция продължи няколко години и чак през 2019 Хонда успя да настигне своите конкуренти.

Хонда: Твърде много взаимоуважение доведе до проблемите ни с Макларън

По време на бизнесфорумът Autosport International в Бирмингам главният технически отговорник на Формула 1 Пат Саймъндс, който противно на слуховете няма да се оттегля от поста си, заяви, че се надява новите правила да позволят на новите производители по-бързо да влязат в час.

„Постави ли сме си много високи цели с новите правила за 2026 и една от тях е изравняване на нивото за новобранците. Горенето е сегашните двигатели е много по-различно от това на обикновените двигатели. Все едно караш дизелов двигател, но с бензин. Процесът е много сложен.„Не е просто да решиш да правиш двигател за Формула 1, защото имаш богат опит със състезателните двигатели, по-различно е. Затова ние искаме да направим нещата по-лесни в това отношение, защото привличаме голям интерес. Имаме Ауди, Порше, Кадилак и други, чиито имена няма да разкривам. Ще е хубаво да имаме тези имена в спорта“, заяви Саймъндс.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти